inkorting

lachertje
Topic Starter

inkorting

#1 , 10 aug 2016 16:28

geachte

wij zijn van de week naar advocaat geweest, om verslag te bespreken, zij wist mij te vertellen dat inkorting moeilijk te bewijzen was, omdat het verslag van de landmeter nu in 2016 gedaan was. en huis was verkocht zonder ons medeweten in 2004
hoewel de landmeter er bedragen had bijgezet van huizen die in 2004 ongeveer de zelfde grote en afwerking er bij had gezet.
vertelde zij mij dat ik die verslag had moeten laten maken in 2010 en niet nu na dat de langstlevende is overleden.
nu 12 jaar na datum van verkoop huis is het volgens haar moeilijk laat staan onmogelijk zou zijn, om te bewijzen dat er een verdoken schenking zou zijn geweest.
raar want huis is verkocht voor 125.000€ en is geschat dat het toen normaal een 280.000€ waard zou zijn geweest.
nu zelfs als ik er 50.000€ of 80.000€ zou aftrekken dan blijft er toch nog 130.000€ of 100.000 te weinig zou betaald zijn. volgens haar zou men het huis direct geschat moeten zijn geweest hebben in het jaar van de eerste overledenen dus in 2010 wilt men kans hebben om te slagen.
advocaat wilt via de familie rechtbank gaan. en het huis waar ik in mijn ogen na alles wat ik gelezen heb het meeste kans in had om dit te winnen zegt ze nu dit te laten vallen. en uitleg te vragen waar het geld dat via bankcontact is afgehaald naar toe is? in mijn ogen een onmogelijke taak, omdat ik er van uitga dat de persoon die het langste leeft met het geld kan doen wat ze willen

groetjes en bij voorbaat bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 aug 2016 17:41

Kun je eens chronologisch vermelden wat er allemaal gebeurd is.
Zo is het nogal gokken om te antwoorden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

lachertje
Topic Starter

#3 , 11 aug 2016 08:06

bedank asperger

1 moeder overlijdt in 2010, vader erft alles 38.000€ kunnen niets doen daar hij alles erft
2. tak 21 komt boven en kinderen zijn de begunstigde, proces gevoerd en verloren, alles gaat naar de langstlevende. 125.000€
3. ouderlijk huis is verkocht geweest in 2004 voor een bedrag van 125.000€ met een grondoppervlakte van 1.176 m2 kaderstraal 1150€ in de kempen op 300 meter loopafstand van het dorp en bus voorzieningen en scholen
4 vader overlijd in 2015 en erfenis valt open
5 rekening is geopend in april 2014 om daar 110.000€ te laten storten van die tak 21
6 op het moment van overlijden staat er bijna niets meer op en ik weiger te tekenen alles zit geblokkeerd
7 blijkt dat er elke maand via bankcontact systematisch ongeveer 1500€ en de 1800€ is afgehaald altijd op ongeveer einde van de maand als pensioen is gestort geweest. en verspreid over een 3 a 4 tal dagen bv 24/5 500€ 27/5 600€ 29/5 500€ en dit systeem gedurende de 22 maanden gehanteerd.
8. krijgen alleen uittreksels te zien van de laatste 22 maanden en willen niet mee werken met mijn notaris
9 vader zit in bejaarde thuis en 1800€ bedrag wordt via home banking overgeschreven en dan de uitstapjes 860€ voor dagje bobejaanland 900€ voor etentje, enzo elke maand verdwijnt er ongeveer tussen de 4000€ en de 5000€ van de rekening
advocaat zegt nu familierechtbank en geen inkorting vragen omdat het moeilijk te bewijzen valt dat het huis een verdoken schenking zou zijn geweest
omdat de tijdspannen verkocht in 2004 verslag in 2016 laten opmaken door landmeter
er was geld en veel geld maar kan niets bewijzen, daarom nu al via die site van u aan de banken informatie opgevraagd, en wacht nog op antwoord.

als u meer vragen of duidelijkheid wilt laat hem mij dan weten
groetjes

Reclame

wanton

#4 , 11 aug 2016 10:33

Andere advocaat nemen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

asperger
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 aug 2016 13:00

Moeilijk te bewijzen is niet onmogelijk te bewijzen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

lachertje
Topic Starter

#6 , 15 aug 2016 22:05

we gaan verder informeren, met de informatie dat ik hier heb gevonden.

laat jullie weten hoe het verder gaat

groetjes Lachertje

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”