#10 , 16 aug 2016 12:32
Mijn definitie van ouderverstoting is irrelevant. Het is wat de rechtbank vindt, dat belangrijk is. Zij hebben geoordeeld op basis van alle info die aangedragen is door alle partijen. Op basis van de info die hier gegeven werd, zou ik dit vonnis kunnen volgen, maar ik heb uiteraard niet alle info die de rechtbank had, dus ga ik verder geen uitspraak doen over de correctheid van hun vonnis.
Wat je wel moet begrijpen is dat hij niet wordt gestraft voor ouderverstoting, maar dat dit niet wil zeggen dat hij verder zomaar kan doen wat hij wil. Je kan eisen dat je op de hoogte gehouden wordt van medische zaken, schoolaangelegenheden, etc...
Het is niet omdat de politierechtbank me vrijspreekt voor een snelheidsovertreding, dat ik daarna zo snel mag rijden als ik wil, mag parkeren waar ik wil, etc... Een vrijspraak voor één enkel feit, heeft totaal geen uitstaans met andere feiten. Idem in uw geval: de andere ouder heeft zeker en vast nog plichten waar hij zich moet aan houden!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!