kleine nalatenschappen handelshuis

eddyandries1
Topic Starter

kleine nalatenschappen handelshuis

#1 , 29 apr 2006 14:29

Mijn ouders hadden een handelshuis en die zijn nu overleden in 2005. We zijn met 4 kinderen. Mijn zus huurde het handelshuis dat verliep einde 2005. Heeft zij nu nog altijd het recht of voorkeur om verder te huren vanaf 2006 of moeten alle kinderen akkoord gaan? Mijn zus spreekt over de wet van kleine nalatenschappen en dat zij dan voorkeur mag genieten. Kan ik als mede-erfgenaam het handelshuis kopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 01 mei 2006 04:48

Artikel 4 Wet Kleine Nalatenschappen laat de in voormelde wetsbepaling bepaalde personen niet toe de woning met de gronden, die een landbouwuitbating vormen, over te nemen in het geval dat de erflater, op het ogenblik van zijn overlijden, de woning bewoonde terwijl de gronden in uitbating waren bij een van de in voormeld artikel 4 tot overname gerechtigde personen, die op het ogenblik van het overlijden de gronden reeds in gebruik had.(Cass. 11 mei 1998)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”