Beste
Mijn vriendin en ik worden binnenkort eigenaars van een appartementje. Op dit moment is het appartement nog verhuurd tot eind volgende maand. Enkele zaken in het appartement werden door de huurder zelf bekostigd, zonder inbreng van de verhuurder, zoals rolgordijnen voor enkele Velux-ramen en een groot vliegenraam.
Gisteren heb ik contact gehad met de huurders en deze hadden een rekensommetje gemaakt van zaken die ze aan ons zouden willen doorverkopen zoals deze rolgordijnen en dat vliegenraam. Dit materiaal werd allemaal begin 2015 aangekocht en aan de bewijzen van de facturen te zien, rekenen ze ons nu de nieuwprijs + werkuren voor het plaatsen van toen aan voor materiaal dat nu bijna 2 jaar oud is. Daarnaast verrekent de huurder ook allerlei kosten aan voor kastinrichtingen (legplanken, haakjes...) van een ingebouwde kast, dichtingen aan ramen die hij zelf vervangen heeft, zelfgemaakt kastje in berging en ga maar zo verder...
Kan dit zomaar en worden zaken als een vliegenraam of verduisteringsgordijnen niet automatisch eigendom van de nieuwe eigenaar?
Graag jullie advies. Alvast dank.