5 sterren + 1 complete ruit, op vijf jaar? Hoe lang denkt u dat die verzekering dat risico bij u nog zal dekken?
Als je veel autostrade doet, zijn dit geen abonormale cijfers, bosprocureur. Je moet dit maar eens navragen bij dergelijke firma's. Denk je dat ik met opzet sterretjes in mijn voorruit veroorzaak of zo? Dit soort dingen kan je echt niet vermijden, hoor. Wie dagdagelijks veel autostrade doet, krijgt vroeg of laat wel een sterretje in zijn voorruit...
Dit zijn verder ook de enige kosten die de verzekering heeft aan mij, dus dit valt zeer goed mee. Eén geval van lichte blikschade kost meer dan de kosten aan glasbraak die ik op 5 jaar tijd gehad heb... Sterretje herstellen is €100, nieuwe voorruit was iets van een €600, denk ik. Ik ben reeds 15 jaar bij die verzekering en heb op die tijd enkel glasschade gehad (in totaal 7 of 8 herstellingen van sterretjes + 1 nieuwe voorruit). Dus op 15 jaar tijd een €1300 aan schadegevallen. Zet dit af tegen de kosten van 4 jaar omnium en 11 jaar minimum omnium, en je merkt dat de verzekering nog altijd massa's winst maakt op mij... Nu ik het zo bereken... Had ik het op voorhand geweten, ik had beter geen omnium - miniomnium genomen tot nu toe, maar bon, da's het principe van een verzekering hé...