Beste,
Binnen enkele dagen moet ik voor de rechtbank verschijnen omdat ik ongeveer een jaar geleden "gepakt" ben geweest met mijn auto zonder verzekering, keuring en wegentaks niet betaald.
Echter: op dat moment had ik absoluut geen auto!!!
Helaas heb ik de nummerplaten te laat binnen gebracht zodat ik de platen op het moment van de feiten nog in mijn bezit had.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik bewijzen dat ik "iets" niet heb???
Ik heb ook geen Ferrari, maar dat kan ik natuurlijk zomaar zeggen, ik kan het niet bewijzen...
Nu moet ik wel eerlijk zijn, ik ben geen heilige op dat gebied.
in mijn jonge en zotte jaren ben ik tot 3 x toe tegengehouden met de zelfde feiten. (toen overigens terecht)
2 jaar geleden ben ik ook moeten verschijnen voor weeral de zelfde feiten, dat was de 4 de keer.
Maar...
omdat ik toen ook overtuigd was dat ik het niet kon geweest zijn omdat ik zeer lang geen wagen heb gereden, probeerde ik dat natuurlijk tegen de rechter te vertellen.
Uiteraard geloofde de rechter mij niet en toen ik vroeg: kan u eventueel mijn geheugen opfrissen en mij vertellen over welke wagen het gaat en op welke plaats dit juist is gebeurt, antwoordde hij dat hij de informatie niet had en dat ik er gewoon onderuit wou komen.
Met als gevolg 90 dagen rijverbod. Ik ben er toen niet tegen in gegaan omdat ik toch geen wagen had en mijn rijbewijs best kon missen (i.p.v. een berg heen en weer geloop van en naar de rechtbank)
Maar deze keer ben ik er 100% zeker van dat ik het niet ben geweest!
Ik heb zelfs een vermoeden dat er iemand met mijn nummerplaten of zo rondrijd (laten namaken of zo?)
Dus kan iemand die iets van de wet af weet mij alstublieft helpen hoe ik kan bewijzen dat ik op dat moment geen auto had?
Want de rechter gaat er waarschijnlijk geen oren naar hebben, net zoals de vorige keer.
Zelf vond ik zelfs dat de rechter vrij brutaal was tegen mij, terwijl ik, zeker tegen een rechter, altijd vriendelijk ben. Tegen een muur discussiëren heeft nog meer zin....
Mvg,
Jan