Foutgelopen zakelijke verzending

landerdc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Foutgelopen zakelijke verzending

#1 , 05 sep 2016 15:16

Beste

Er is één en ander fout gelopen bij het verzenden van een zakelijke order naar een klant.
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit best afhandelen?

Situatie:
Ik heb via een bekende pakjes dienst een bestelling van 1 pakket ( 12 producten) verzonden naar adres A ( in Nederland).
De pakket afhandelaar heeft op eigen initiatief besloten het pakket op adres B af te leveren.
Adres B is een andere warenhuis in de omgeving. Zij hebben bewust zelf het aflevering adres aangepast. ( ik ben niet op de hoogte van hun motief).
Na klacht van mijn kant hebben zij een speurtocht gestart naar het verkeerd geleverde pakket. Dit blijkt echter niet meer te vinden.

Hun procedure is al het volgt:
Zij vergoede aan inkoopprijs van jouw producten met een max van 520/pakket.

Probleem:
- We produceren onze producten zelf en kunnen niet zo maar een inkoop factuur voorleggen.
(mogelijk kunnen we wel onze grondstoffen in kaart brengen en zo kosten bewijzen <- is arbeidsintensief werkje)
- Onze producten worden met de hand gemaakt, dus die uren kan ik er niet in doorrekenen.
- handelsfactuur gekoppeld aan de verzending is twv +- 1000 euro.

In het beste geval dat de pakket afhandelaar het maximale uitkeert van 520, verlies ik op deze verzending bijna 500 euro.
Echter ligt de fout geheel bij de afhandelaar (en is er ook geen sprake van overmacht).


Kan ik hier verder iets tegen inbrengen?


Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3890

#2 , 05 sep 2016 15:28

Het transportbedrijf in gebreke stellen, en indien ze niet willen toegeven, zal dit via de rechtbank moeten passeren.

Heb je het pakket met waarde verzonden, of als een gewoon pakket?

Naar de klant toe zul je alvast de producten opnieuw moeten produceren en opnieuw versturen (misschien via een andere dienst?).
Wacht hier niet mee tot je het probleem met de leverancier opgelost hebt, want zij kunnen jou in gebreke stellen hiervoor (en daarnaast is het ook geen goede reclame).

landerdc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 sep 2016 14:45

Ik heb goede relatie met klant, dus dat komt in orde.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”