Beste,
Even kort de situatie schetsen:
Begin dit jaar (april) heb ik een verkoopovereenkomst gesloten met een bouwfirma voor een nieuwbouwappartement. In deze overeenkomst staat dat de akte voor de notaris moet verleden worden binnen de 4 maanden. Op vandaag is dit ook nog niet het geval en wat ik via de notaris/gemeente aan info heb verkregen zal dit niet voor november zijn!
Ik was in de veronderstelling dat alles vlot zou verlopen en dat de bouw ook deze zomer begonnen zou worden. Maar nu blijft alles maar opgeschoven worden en komen zij dus de overeenkomst niet na. Ik heb hen dit reeds via aangetekend schrijven laten weten. Maar qua communicatie loopt het ook echt stroef, van hun kant komt er amper reactie en info krijg ik ook niet van hen, ik moet alles op een andere manier te weten zien komen.
Ik begin dit heen en weer geloop (ik moet telkens verlenging vragen bij de bank met bijkomende kredietkosten) dan ook beu te worden. Welke stappen kan ik ondernemen en kan ik een compensatie vragen? De 4 maanden zijn al bijna 5 maanden en tegen dat de akte echt zou verleden kunnen worden zullen het er 7 of 8 zijn... Ik heb ook reeds een schatting moeten laten doen op plan voor de bank, wat met alle kosten reeds gemaakt als ik toch niet meer verder wil gezien het vertrouwen zoek is? En is er eventueel nog een andere schadevergoeding mogelijk gezien er contractbreuk gepleegd wordt?
Ik heb van mijn kant verschillende e-mails naar de notaris, naar de bouwfirma toe waarom ik vraag al het mogelijke te doen. Ik heb echt alles geprobeerd om dit volgens overeenkomst, tijdig, te laten verlopen.
Alvast bedankt.