ex verlaat woning voor de verkoop van huis

fike001
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ex verlaat woning voor de verkoop van huis

#1 , 06 sep 2016 13:32

woning: Ons huis staat te koop maar (ex)parter wil de woning al verlaten
voor de woning verkocht wordt ,we zijn wettelijke samenwoont en dat wordt
verbroken deze maand,mijn vraag is wat moet mijn ex nu nog betalen van ons
Huis gas. water Telenet, afbetaling maandelijks hypotheek lening,Ik zelf
blijf er woning tot het verkocht is en tot dat de nieuwe eigennaar er in
komt wonen,ex gaat nu al in een huur huis wonen.
Vriendelijk groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 08 sep 2016 11:42

“Art.1476.§ 2...De wettelijke samenwoning kan worden beëindigd hetzij in onderlinge overeenstemming door de samenwonenden, hetzij eenzijdig door een van de samenwonenden door middel van een schriftelijke verklaring die tegen ontvangstbewijs wordt overhandigd aan de ambtenaar van de burgerlijke stand, zoals bepaald in het volgende lid. Dit geschrift bevat de volgende gegevens...”(Burgerlijk Wetboek).

Het beëindigen van die wettelijke samenwoning houdt niet het einde in van de overeenkomsten door die samenwonenden gesloten,zoals gas. water Telenet, afbetaling maandelijks hypotheek lening.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”