betwisting uitspraak verzekering

gio90
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

betwisting uitspraak verzekering

#1 , 14 sep 2016 20:21

Beste forumleden,

vorige week heb ik een ongeval gehad.
Ik stond te wachten voor het rode verkeerslicht en ik stond stil. Van de hoofdbaan komt een ander voertuig mijn straat ingereden.
Hij rijdt mijn wagen bijna volledig voorbij, de spiegels raken elkaar niet en net op het laatste rijdt hij met zijn linkse voorkant tegen mijn linker achterkant.

Papieren worden ingevuld waarbij de tegenpartij aanduid dat hij rechtsaf sloeg en waarbij ik aanduid dat ik stil sta. Onderstaande minieme schets wordt gemaakt.

Nu heeft betrokkene na het ongeval wanneer onze voertuigen reeds uit elkaar waren, foto's genomen. Op deze foto's sta ik met mijn voertuig +/- een halve bandbreedte op het linkse rijvak. De verzekering van de tegenpartij geeft nu als antwoord dat ik stil stond deels op zijn rijvak waardoor het ongeval is kunnen ontstaan. Resultaat : gedeelde kosten.

Detail, voor betrokkene de straat inrijdt en mijn voertuig tegenkomt passeert hij een dwars fietspad, zebrapad en 3 meter open ruimte. Hij heeft dus zeker nog 8 meter plaats gehad om mijn voertuig te zien staan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door gio90 op 14 sep 2016 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 15 sep 2016 09:19

Tegenexpert inschakelen (op je eigen kosten), of je rechtsbijstand inschakelen.

sloeberken

#3 , 15 sep 2016 09:49

Zeker niet mee akkoord gaan, iedereen heeft tegenwoordig smartphone met camera, altijd onmiddellijk foto nemen voor je u verplaatst.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105

#4 , 15 sep 2016 11:03

, iedereen heeft tegenwoordig smartphone met camera, .
Ik niet. Heb nog een oude gewone GSM zonder fotomogelijkheden. :(
Heb wel permanent een digitaal fototoestel in de wagen liggen. :D

gio90
Topic Starter

#5 , 15 sep 2016 11:09

Het probleem was dat ik mijn deur niet kon openen na het ongeval omdat de tegenpartij tegen mijn wagen stond.

Naar mijn mening bewijst de genomen foto enkel dat onze twee voertuigen in een bepaalde positie staan NA het ongeval. Bewijswaarde 0 dus met betrekking tot het ogenblik van het ongeval. Op het schadeformulier meldt de tegenpartij hiervan ook niets bij "opmerkingen".

Didymus

#6 , 15 sep 2016 11:56

Waarom deelt u dat niet gewoon mee aan uw eigen verzekering?

Tegenpartij is toevallig niet bij dezelfde verzekeringsmaatschappij als de uwe verzekerd?
"sowieso" schrijf je zo.

gio90
Topic Starter

#7 , 15 sep 2016 13:09

Betreffen twee verschillende verzekeringsmaatschappijen.

Uiteraard ga ik dit meedelen aan mijn verzekeringsmaatschappij, wil gewoon graag een aantal meningen horen ;)

lohabra

#8 , 15 sep 2016 15:04

]Beste forumleden,

vorige week heb ik een ongeval gehad.
Ik stond te wachten voor het rode verkeerslicht en ik stond stil. Van de hoofdbaan komt een ander voertuig mijn straat ingereden.
Hij rijdt mijn wagen bijna volledig voorbij, de spiegels raken elkaar niet en net op het laatste rijdt hij met zijn linkse voorkant tegen mijn linker achterkant.

Papieren worden ingevuld waarbij de tegenpartij aanduid dat hij rechtsaf sloeg en waarbij ik aanduid dat ik stil sta. Onderstaande minieme schets wordt gemaakt.
Opgelet: voor een rood verkeerslicht staat men niet stil ! Stilstaan heeft in het verkeersreglement een héél specifieke betekenis (nl. : de tijd die u nodig heeft om iemand te laten instappen/uitstappen).
Nu heeft betrokkene na het ongeval wanneer onze voertuigen reeds uit elkaar waren, foto's genomen. Op deze foto's sta ik met mijn voertuig +/- een halve bandbreedte op het linkse rijvak. De verzekering van de tegenpartij geeft nu als antwoord dat ik stil stond deels op zijn rijvak waardoor het ongeval is kunnen ontstaan. Resultaat : gedeelde kosten.

Detail, voor betrokkene de straat inrijdt en mijn voertuig tegenkomt passeert hij een dwars fietspad, zebrapad en 3 meter open ruimte. Hij heeft dus zeker nog 8 meter plaats gehad om mijn voertuig te zien staan.

Afbeelding
U kan uw verzekeraar meedelen dat u gebruik wenst te maken van de objectiviteitsclausle. Die houdt in, dat u het recht heeft een advocaat de zaak te laten bestuderen. Indien die advocaat een positief advies geeft, maw meent dat u een goede kans maakt de zaak te winnen, dan kan u op kosten van de verzekeraar procederen.

U kan altijd proberen in de rechtbank de bewijswaarde van die foto's te betwisten. Uiteindelijk zal het de rechter zijn die oordeelt welke bewijswaarde hij hecht aan die foto's.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Verkeersongevallen”