Mijn ex en ik zijn uit elkaar sinds eind 2014 en in januari 2015 officieel op andere adressen gaan wonen. Ik betaalde tot voor kort alimentatie voor onze twee kinderen. Alles is onderling overeen gekomen (en op papier gezet), maar er was ons verteld dat dit fiscaal geen probleem zou mogen zijn. Ik heb die alimentatie dus ook op mijn aangifte vermeld.
Nu kreeg ik enkele dagen geleden een "vraag om inlichtingen" in de bus met de vraag voor wat extra gegevens en om de verantwoordingsstukken te bezorgen. Nu kan ik maar betalingen terugvinden vanaf 02/2015 waardoor aangegeven bedrag hoger is dan wat ik kan bewijzen. Na verder graven heb ik ook de "definitieve" overeenkomst gevonden waar op stond betaling vanaf 02/2015 ipv de eerste waar ik me op gebaseerd had en stond 01/2015.
Kort samengevat ben ik dus vermoedelijk zelf onbedoeld in de fout gegaan. Ik ga ook niet proberen te ontkennen dat ik een fout gemaakt heb, maar wat voor gevolgen kan dit hebben? En kan ik dit ook gewoon zo in mijn antwoord aan de FOD financiën vermelden dat ik nu zelf ontdekt heb dat ik een fout gemaakt heb bij mijn aangifte?