illegaal bezit van vuurwapen melden

Emark
Topic Starter

illegaal bezit van vuurwapen melden

#1 , 19 sep 2016 10:25

ik ben op de hoogte van een persoon die een vuurwapen bezit zonder vergunning. Deze persoon is nogal labiel en lijkt me echt niet geschikt te zijn om een vuurwapen in zijn bezit te hebben.

Wanneer ik de politie hiervan op de hoogte zou brengen, is deze dan gemachtigd om (snel) een huiszoeking te doen? Of gaan daar procedures en tijd aan vooraf?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2016 11:53

Wanneer ik de politie hiervan op de hoogte zou brengen, is deze dan gemachtigd om (snel) een huiszoeking te doen? Of gaan daar procedures en tijd aan vooraf?
Politie kan enkel een huiszoeking doen als ze daartoe een machtiging krijgen van een onderzoeksrechter. Hoeveel tijd dit allemaal kost en welke procedures gevolgd zullen worden, hangt allemaal af van de situatie.

Ik denk dat het meer waarschijnlijk is dat de persoon in eerste instantie gewoon eens uitgenodigd wordt voor een gesprekje op het bureau.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Emark
Topic Starter

#3 , 19 sep 2016 12:18

Bedankt voor je reactie. Maar als de persoon eerst wordt uitgenodigd voor een gesprek, dan zal die zijn wapen natuurlijk eerst goed wegsteken of elders onderbrengen zodat het bij een huiszoeking niet gevonden wordt.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 sep 2016 12:21

Ik begrijp uw vraag eigenlijk niet? Als je weet hebt van een strafbaar feit, en je wenst dit aan te geven: ga gerust uw gang. Hoe de politie / het parket / de rechtbank (moest het zo ver komen) omgaat met deze aangifte, maakt uw zaak toch niet? Zij zullen dit ongetwijfeld op de correcte manier afhandelen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”