Terugkeer na gezinshereniging

fay9056
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Terugkeer na gezinshereniging

#1 , 25 sep 2016 15:56

Beste.

Ik heb nu meer dan 1 jaar een relatie met iemand uit Irak. Politiek vluchteling. Uit irak . Daar hij getrouwd was en de papieren allemaal geregeld waren nog voor ik mijn vriend leerde kennen .. is zijn vrouw en kind naar België gekomen. . Maar na 2 maanden wilde ze hier niet blijven omdat de relatie dood was en hij ondertussen één relatie had met mij. . En zijn vrouw terug bij haar familie wilde.. En is dan terug gekeerd na Irak. . Nu heb ik een vraag.. stel ze heeft spijt en zou alsnog willen terug komen. . Vriend zegt dat dit niet mogelijk is omdat ze eenmaal België heeft verlaten ze niet terug kan komen.. Dat ze zelfs geen visum meer kan krijgen. . Omdat ik niets weet van al deze wetten wil ik toch graag eens aan deze site vragen of dit waar is of niet.. Mogelijk is of niet.. Hij wil scheiden maar dat zal ook zijn tijd vergen denk ik.. stel dat ze hier plots weer moest zeggen .. Ik wil terug naar België. . Kan dit zomaar ?? Hoop op vlugge reactie .. Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 25 sep 2016 16:21

Weet je zeker dat je vriend zijn papieren al geregulariseerd zijn (goedkeuring statuut politiek vluchteling) ? Want als de betrokken dienst uit het dossier kan opmaken (en dat kunnen ze) dat zijn wettige vrouw gewoon teruggekeerd is naar Irak naar familie, betekent dat de dringende oorzaak van politieke asielopvang dus wegvalt. Een beslisissing kan dan zijn dat hij terug moet keren. Je moet je dus niet bepaald zorgen maken dat zijn vrouw terug naar Belige komt, dan wel dat je vriend geen asielstatuut krijgt en europa uitgewezen wordt.

fay9056
Topic Starter

#3 , 25 sep 2016 19:38

Beste.. Ja ik ben zeker dat hij hier mag blijven. . Daar heeft hij ale nodige papieren van.. Hij volgt alle opleidingen en nu gaat hij voor zijn diploma. Hij heeft al werk in weekend.

Wil u alvast bedankten voor het antwoord

Reclame

fay9056
Topic Starter

#4 , 25 sep 2016 20:00

Op zijn ID staat een B

Sorry was vergeten bij vermelden

Franciscus

#5 , 27 sep 2016 22:46

Kleur van die kaart?
Op al de eID kaarten staat België.

fay9056
Topic Starter

#6 , 29 sep 2016 10:47

Rood

Franciscus

#7 , 30 sep 2016 00:54

Vreemdelingen kaart - welke letter staat er op?
Is een type van verblijfsvergunning in België maar maakt de persoon geen Belg of geeft hem recht tot (permanent) verblijf.

fay9056
Topic Starter

#8 , 07 okt 2016 08:56

Letter b

Terug naar “Administratief recht”