Ex partner bedreigt mij weer

lolita85
Topic Starter

Ex partner bedreigt mij weer

#1 , 30 sep 2016 18:03

Beste,

Nadat mijn ex partner mij na de bevalling van ons kind liet vallen voor een andere vrouw, heb ik een advocaat ingehuurd en is er een akkoord i.v.m. een vonnis.

Nu gaven we onze relatie een 2de kans, maar toen zette hij mij weer op straat met mijn kind om terug te gaan naar die vrouw. (omdat het financieel meer in zijn belang is)

Ik ben altijd in orde met het ophalen/ontvangen kindje. Ook kan ik er niet steeds zijn om haar te ontvangen sinds ik werk.

Ik probeerde een goede relatie te behouden met mijn ex partner voor het kindje, en dat lukte tot nu toe behoorlijk.

Nu is het zo dat ex partner al 2 weken na elkaar kindje komt terugbrengen met de vrouw waarvoor hij mij liet vallen.
Het is ergens zijn recht om met haar te komen, maar heeft hij nooit in het verleden gedaan omdat hij weet dat dit mij zou kwetsen, en hij parkeert de auto natuurlijk ook juist zo dat je die vrouw niet kan missen wanneer men de deur opent om het kindje te geven.
Geen ontsnappen aan dus.

Mijn moeder heeft daar heel slecht op gereageerd (wat menselijk is) en vandaag belt mijn ex partner dreigend dat hij een jasje wil die hij voor ons kind gekocht heeft, maar bij mij ligt. Ik heb de telefoon dan ook door zijn dreigende toon neergelegd, maar kreeg dan een sms dat hij tegen zijn advocaat zal zeggen dat ik en mijn moeder geen goede verstandshouding wensen voor mijn kind.

Hij provoceert zelf, maar verwacht dan met open armen ontvangen te worden?
Is wat hij doet wel gerechtvaardigd ? Ergens is het toch niet goed voor het kind ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2016 20:46

Waarom zou hij willen provceren door met zijn nieuwe vriendin zijn kindje op te halen of af te zetten? Is het niet normaal dat zij er af en toe bij is? Misschien rijden zij rechtstreeks met zijn allen naar weet-ik-veel-waar om samen iets te gaan doen?

Ik denk dat uw moeder in de fout gegaan is door daar zeer slecht op te reageren. Het is immer het volste recht van uw ex dat zijn nieuwe vriendin in de wagen zit als hij het kindje komt halen.

Ik zie ook niet in hoe dit niet goed zou zijn voor het kind. Zij ziet de nieuwe vriendin van haar vader toch héél de tijd als ze bij hem is, zou ik zo denken? Voor het kind is het toch de dagelijkse realiteit dat haar vader een nieuwe vriendin heeft?

Moest ik van jou zijn, ik zou proberen de goede verstandhouding met de vader te proberen herstellen, en uw moeder vragen zich niet te fel meer uit te laten tegen uw ex. Het is in het belang van jullie kind dat de verstandhouding zo goed mogelijk blijft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”