Kinderbijslagfonds

louiza
Topic Starter

Kinderbijslagfonds

#1 , 07 okt 2016 16:40

Beste

Ik heb een tijdje gewerkt en ben nu gestopt ivm met bevallen van een prachtige zoon nu heb ik geen recht op hulpkas of dergelijke dus tot die tijd moet ik zien rond te komen met wat ik heb.
Nu heb ik ook kinderbijslag gekregen voor de afgelopen maanden en er staat in de brief dat ik onvoorwaardelijk recht heb op kinderbijslag ...wat betekend dit?
Dat ik gewoon kinderbijslag mag ontvangen ook al is er nu geen inkomen?
Life is a journey enjoy the ride.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 07 okt 2016 16:46

Je hebt ook recht op een leefloon van het OCMW. Woon je zelfstandig of bij u ouders.

Om recht te hebben op kinderbijslag,

Vanaf 18 tot 25 jaar moet de jongere onderwijs of een opleiding volgen, of ingeschreven zijn bij de gewestelijke dienst voor arbeidsbemiddeling en beroepsopleiding als werkzoekende schoolverlater. Werkt de jongere dan mag dit voor maximum 240u per kwartaal of mag hij maximum 530,49 euro bruto per maand verdienen (bedrag geldig vanaf 1/6/2016).
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

louiza
Topic Starter

#3 , 07 okt 2016 17:18

Mijn kinderen zijn minderjarig en schoolkinderen heb ik .
Betreft leefloon klopt niet want ik kom uit nederland en mijn man man heeft een oranjekaart

Reclame

sloeberken

#4 , 07 okt 2016 17:22

Mijn kinderen zijn minderjarig en schoolkinderen heb ik.
Ik kan niet meer volgen, voor wie trek je kindergeld, voor u kinderen of voor uzelf. Welke nationaliteit heb jij.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

louiza
Topic Starter

#5 , 07 okt 2016 17:51

voor mijn kinderen

Terug naar “Andere”