Verkoop woning - keuring door bank

nookie
Topic Starter

Verkoop woning - keuring door bank

#1 , 11 okt 2016 11:05

Hallo

Misschien een simpele vraag: vorige week maandag is het compromis opgesteld en ondertekend voor de verkoop van onze woning.
Nu krijgen we van het immokantoor te horen dat de bank (waar de koopster haar hypothecair krediet afsluit) de woning komt bezoeken.

Wat zijn de redenen hiervoor, en is dat iets wat nog roet in het eten van een mogelijke verkoop kan gooien?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 11 okt 2016 11:23

De bank zal het huis willen schatten, en vertrouwen hiervoor enkel hun eigen schatter.
Een bank zal geen lening toestaan van 250k voor een huis dat een waarde heeft van 150k, daarom dat ze het nog eens willen bekijken.

Kan het roet in het eten gooien?
Jazeker, als het huis te duur verkocht is in de ogen van de bank, met als gevolg dat ze de lening weigeren.

nookie
Topic Starter

#3 , 11 okt 2016 11:28

Dank je wel voor de uitleg!

Reclame

Milo72

#4 , 11 okt 2016 15:31

Uitleg van Blaatpraat klopt, maar wat meespeelt zijn de opschortende voorwaarden (verkrijgen van een hypothecaire lening) die al dan niet in het compromis staan. Als die opschortende voorwaarde er niet in staat, maakt dat bezoek voor jullie als verkoper eigenlijk weinig uit :-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Kopen”