Tot nu toe is er geen probleem. Controle-arts vond ook dat u niet kon werken, en u hebt alvast een ziektebriefje. Uiteraard is het wel zo dat u terug moet gaan werken indien u genezen bent, ook al loopt het briefje tot eind deze week. Stel dat u vrijdag terug perfect gezond bent, en u gaat niet werken, en uw wergever stuurt dan terug de controle-arts die vaststelt dat u perfect gezond bent, dan hebt u een probleem.
Maar eerlijk gezegd zou het me héél straf lijken als uw werkgever de controle-arts nog een tweede keer zou langs sturen.
P.S. Hopelijk is uw ziektebriefje al bezorgd aan de werkgever ondertussen?
Echt perfect genezen zal ik vrijdag niet zijn, loop met keelontsteking, sinusinfectie en migraine aanvallen rond.
Ziekenbriefje is onmiddellijk na doktersbezoek aan alle nodige instanties (ook werkgever dus) doorgegeven.
Nuja, mijn werkgever (een interimbureau) doet er graag nogal moeilijk mee met die controleartsen.
Want de vorige keer dat ik ziek was, was de controlearts geweest toen ik niet thuis was en moest ik de dag daarop langsgaan, wat ik gedazn had. Ik had ook het attest van controlearts doorgestuurd naar interim en het bedrijf waar in werk, maar kreeg de week erop te horen dat mijn interim had doorgegeven dat ik niet naar controle was geweest, dus is is natuurlijk niet finn. Daarom wil ik nu zeker zijn wat kan en mag...