Terras aangekochte nieuwbouw

charld
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Terras aangekochte nieuwbouw

#1 , 12 okt 2016 13:32

In Mei heb ik een nieuwbouw appartement gekocht. Het appartement was af toen ik dit heb gekocht.
Het terras was half aangelegd. Het middenstuk was in tegel maar links en rechts is het nog in asphalt.

Omdat mijn buurman (met volledig aangelegde tuin) wil dat mijn rechterdeel van mijn terras groenzone zal worden.
Aangezien asphalt al geen groenzone is, vraag ik mij af, als ik mijn terras volledig aanleg en daar dan een paar bakken met buxusen plaats.
Of dit genoeg zal zijn?
Ik wil achteraf mijn terras niet beginnen afbreken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 12 okt 2016 13:40

Waaruit put uw buurman zijn recht om dat te eisen?
Hoe staat uw terras op de aankoopplannen en hoe vermeld in de basisakte?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105

#3 , 12 okt 2016 16:27

Ik zou in die zone kippenhok met kippen zetten. :lol:

Reclame

charld
Topic Starter

#4 , 12 okt 2016 19:44

Ik heb navraag gedaan bij Stedenbouw en daar net reactie gekregen dat ik op 2,90 meter van zijn grens moet blijven, wat wil zeggen dat ik al op midden mijn terras uitkom, aan de andere kant moet ik ook op 2,90 meter blijven.

Er staat nu zwart op wit op mijn mail: Het is om het betreden van deze zone te vermijden dat deze is ingericht met bitumen en niet met verharding.
Maar hoe kan ik nu in hemelsnaam een terras hebben waarvan ik mijn linker 2,90 en mijn rechter 2,90 meter niet mag betreden. Van mijn eigen gekocht stuk.

Sirkii

#5 , 12 okt 2016 19:51

Onder voorbehoud : dit is om inkijk bij de buren te vermijden. Hoe staat je terras in de aankoopakte beschreven ? Zo zijn er dikwijls balkons op laagbouwappartementen met de balustrade bv 1 tot 1,5 m verwijderd van de gelijkvloersdakrand om de gelijkvloerse appartementen privacy te geven.

asperger

#6 , 12 okt 2016 19:55

Hoe staat het terras op het plan van het gebouw getekend?
Hoe groot is het daarop?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105

#7 , 12 okt 2016 20:13

Maar hoe kan ik nu in hemelsnaam een terras hebben waarvan ik mijn linker 2,90 en mijn rechter 2,90 meter niet mag betreden. Van mijn eigen gekocht stuk.
Hoe breed is uw perceel? Als dat 10 meter is heb je toch nog 4,20 meter over als bruikbaar terras. (als ik goed kan rekenen toch)

asperger

#8 , 12 okt 2016 20:15

Blijkbaar betreft het een dakterras? Bitumen......

Terug naar “Kopen”