#3 , 27 okt 2016 15:42
Dank voor uw bericht, maar het gaat niet over mij. Ik heb (nog) maar één kleinkind en twee dochters, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om meerdere kinderen en kleinkinderen op een andere manier te behandelen. Ik sta in deze volledig aan uw kant.
Het gaat over mijn moeder die niet alleen mijn jongere broer steeds op een andere manier dan mij behandelde, maar die houding ook heeft doorgetrokken naar zijn vrouw en zijn kinderen. Mijn broer heeft dus al verschillende malen grote (appartementen)voordelen gehaald uit hun één-tweetjes, waar ik niks mee kon doen en waar ik systematisch werd buitengehouden. Alhoewel ik alleenstaand en later zelfs invalide werd heeft ze nooit op mijn kinderen willen babysitten of er een hartelijke verhouding mee hebben. Zij staan nog ietsjes lager dan ik in de pikorde.
Nu ze begint te dementeren (ik mag wèl het werk doen, en zèlfs haar zichtrekening gebruiken om haar betalingen te doen, natuurlijk kan ik niet aan de spaarrekening zonder aanwezigheid van mijn broer, dat was haar eerste zorg).
Nu zie ik echter op de zichtrekening dat ze veel te veel cash (laat) afhalen, soms 300 euro 2 dagen na elkaar, zonder dat ze kosten heeft (ik ga naar de winkel, haar eten wordt gebracht en door mij met faktuur betaald, etc...). Vraag van mij (en tevens de verpleegsters) was dan: waar is het geld? Wordt ze misschien bestolen? verstopt ze het geld? Door vragen te stellen aan haar kreeg ik hoe langer hoe meer snauwen te verduren.
Tot mijn schoonzus vertelde: "dat ze het misschien aan iemand gaf, want daar heeft ze het volste recht toe. En misschien wil ze dit niet geweten hebben". Dan is het duidelijk: de twee kinderen van mijn broer krijgen dus regelmatig cash toegestoken. Volgens mijn broer (die géén zicht heeft op de zichtrekening) is er helemaal niks verdwenen" Ook een spiksplinternieuwe zeer dure fiets werd zo al doorgegeven (waarbij ik reeds ruzie kreeg als ik daar dan TOEVALLIG op kom - zonder enige commentaar te geven). En ik ga er dus nu maar van uit dat deze kleine transacties met de regelmaat van de klok gebeuren, gezien de zéér (overdreven zéér) regelmatige bezoeken van de nichtjes aan hun oma.
Mijn vraag was dus gewoon of dit is toegestaan, en/of mijn kinderen later een deel kunnen recupereren. Ik maak alvast kopijen van de zichtrekening, maar daar bewijs ik natuurlijk niks mee.
Verder kan ik er moeilijk openlijk commentaar op geven, want dan gaat dat nog verder escaleren. Zoveel mogelijk uit de buurt blijven lijkt me nog het meest aangewezen.