Het betreft een huurovereenkomst 3/6/9 dat in ging op 01 maart 2015.
Ik wens het appartement te verlaten zodra de aankoopakte van mijn nieuwe woonplaats getekend werd.
De hypotheeklening is officieel goedgekeurd.
Dossier bij notaris sinds begin oktober.
Ik mag van de huidige eigenaars reeds over de woning beschikken, is niet bewoond.
Mondeling beweert de verhuurder door stopzetting van het vorige immokantoor dat de huurovereenkomst er niet is, zoek geraakt.
Idee was om in de maand november de woning te poetsen/sommige plaatsen te verven/laminaat plaatsen waar nodig. En in de maand december te verhuizen. Ik heb dus geen probleem om tot eind december de huur te betalen.
Nu had ik wel graag reeds mijn opzeg betekend aan de verhuurder. Ik heb hem hiervan reeds begin deze week, omdat hij voor iets anders langs kwam, op de hoogte gebracht. Er is steeds een goede verstandshouding geweest tussen mij en de eigenaar.
VRAAG:
1. Indien ik het zelf niet registreer, kan ik dit dan wel terug vinden via myrent?
2. Voldoet volgend schrijven hiervoor:
AANGETEKEND EN PER GEWONE BRIEF
Gemeente, datum
Vanwege huurder: naam
Aan verhuurder: naam, adres
Geachte heer
Met dit schrijven deel ik u mee dat ik de huurovereenkomst opzeg die ik met u heb afgesloten op 01 maart 2015 en die betrekking heeft op het appartement gelegen te adres.
De opzeg gaat in op 01 november 2016 en eindigt op 31december 2016.
De sleutels worden terug bezorgd na ontvangst van de huurwaarborg en de slotafrekening van alle kosten.
hoogachtend,
naam