Beste,
Mijn vader heeft zich 2 jaar geleden van het leven beroofd. Aangezien hij schulden had heb ik de erfenis verworpen.
Nu heb ik deze zomer bericht gehad van Delta Lloyd dat ik nog recht heb op enkele overlijdenskapitalen. Dit staat los van de erfenis.
In eerste instantie vroegen ze een attest van erfopvolging. Mijn notaris en het Registratiekantoor wisten me echter te vertellen dat indien ze dit attest aan mij overmaken, ik automatisch de erfenis aanvaard.
Het werd een 'zottekes-spel' van oneindig veel e-mails en telefoontjes en ik zit nog steeds met de handen in het haar.
Dit is de laatste mail van Delta Lloyd:
"Teneinde tot behandeling van het dossier te kunnen overgaan, dienen wij in het bezit te zijn van een attest, afgeleverd door de gemeente, waarin duidelijk vermeld staat wie de kinderen waren van dhr **** op datum van zijn overlijden (+ adresgegevens + geboortedata). De gelden voortvloeiend uit in rand vermelde polis komen nl toe aan de kinderen. Zonder een officieel bewijsstuk kunnen wij helaas niet overgaan tot het opmaken van de kwijtschriften."
Bestaat dergelijk attest? En breng ik mezelf hiermee in gevaar door dan automatisch de erfenis toch te aanvaarden?
Alvast bedankt voor uw hulp.
Met vriendelijke groet,
Matthias