kindergeld

rikkie
Topic Starter

kindergeld

#1 , 28 nov 2008 15:02

Hier even een samenvatting van de situatie

Ouders gescheiden
Co-ouderschapsregeling week om week
Kind is gedomicilieerd bij de moeder.
Moeder woont samen met nieuwe vriend.
Moeder ontvangt kinderbijslag.

Vader van kind is alleenstaande invalide,kan dus verhoogd kindergeld ontvangen(wat toch 100%meer opbrengt)maar omdat moeder met werkende vriend een nieuw gezin vormen,krijgen we maar gewone kinderbijslag.

Heb aan moeder voorgesteld,om het kind bij mij in te schrijven (adres),om zo toch deze verhoogde tegemoetkoming te ontvangen.
Wat ons beide toch financieel meer oplevert.

Maar nu wil zij dit niet doen.

Kan ik als vader hier stappen voor ondernemen?

Dank U mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rikkie
Topic Starter

#2 , 03 dec 2008 11:13

Oeps, niemand dat mij kan helpen?

Rebel-with-a-cause

#3 , 03 dec 2008 15:47

Als zij de domicilie van het kind niet vrijwillig wil veranderen, dan vrees ik dat je er niks aan kan doen.

Reclame

Jorre

#4 , 03 dec 2008 19:35

Waterkansje is dat u voldoende onderbouwde argumenten kan vinden om een financieel voordeel aan te tonen en zo de andere ouder te overtuigen; voordeel voor beide ouders.

En zelfs dan nog, als de andere ouder niet te vermurwen is, dan hebt u cru gezegd pech gehad. (ik kan er ook van meespreken :roll: )

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 03 dec 2008 20:24

Waterkansje is dat u voldoende onderbouwde argumenten kan vinden om een financieel voordeel aan te tonen ...
De (gewijzigde?) argumenten zijn er... voor wie is het (verhoogd)kindergeld?

RR

rikkie
Topic Starter

#6 , 10 dec 2008 10:22

Heb ex nog eens geprobeerd te overtuigen welke voordelen we( het kind natuurlijk) hebben met deze beslissing, om het kind haar domicilie bij mij te plaatsen.

Verhoogde kinderbijslag +verhoogde schoolpremie.

Het kind is nog maar 7 jaar, als ze later wil verder studeren hebben we op deze manier toch meer middelen om het te betalen.

Ikzelf leef van een invaliditeitsuitkering,en ex heeft zelfs geen inkomsten.

Deze laatste leeft dan nog op iemand anders zijn kap,omdat ze zelf niks heeft.

Ik wil gewoon op deze manier voor mijn kind een goede toekomst bieden ,om de mogelijkheid haar verder te laten studeren.

Wat kan ik dan nog ondernemen,om dit wel tot stand te brengen,het kind bij mij te laten inschrijven?

please help

mvg rikkie

Terug naar “Archief”