Akkoordconclusie

bacardiblitz
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Akkoordconclusie

#1 , 03 nov 2016 16:24

Momenteel betaal ik 170 Euro voor mijn twee kinderen van 13 en 17 jaar. Na drie jaar duikt mijn ex vriendin terug op met een andere advocaat en eist ze 300 Euro per kind medische kosten buiten beschouwing. Dit lijkt mij een vrij hoog bedrag. Of ben ik verkeerd ? Ik zie het niet zitten om terug een advocaat aan te spreken en terug een hoop spaargeld te verliezen en daarom heb ik besloten zelf naar de Rechtbank te gaan. Ik ben net geweest en heb met de advocaat van de tegenpartij akkoordconclusies opgesteld. Ik drie en de tegenpartij twee. Wat moet daar concreet in staan en waar moet ik op letten. Zijn er zaken bij die ik zeker niet mag vergeten ? Ik moet dit ook voor een bepaalde datum neerleggen op de Rechtbank maar hoe gaat dit ? Wordt dit gewoon per post opgestuurd ? Alle info is zeker welkom. Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen

#2 , 03 nov 2016 17:54

- u kan de conclusie per post opsturen. Wel tijdig doen ze moeten namelijk tijdig op de griffie aankomen.
- in de conclusie gaat u als volgt te werk:
1) u vermeldt de relevante feiten (geen boek schrijven, enkel wat relevant is), in essentie: de inkomsten en uitgaven van partijen, wat kosten de kinderen, welke kosten draagt u al
2) u vermeldt welke juridische conclusies u hieruit trekt
3) u besluit met wat u vordert. Meestal schrijft men dan:
Om deze redenen
Behage het de rechtbank
En dan vermeldt u klaar en duidelijk wat u vordert.
Bijvoorbeeld: de vordering van eiseres als ongegrond af te wijzen. Eiseres te veroordelen tot de kosten.
Of: akte te verlenen aan concluant (dat is degene die de conclusie schrijft) van zijn bereidheid om voor kind A X euro en voor kind B Y euro te betalen.

bacardiblitz
Topic Starter

#3 , 04 nov 2016 12:20

Bedankt voor de info scorpioen. Mvg.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”