mag ik de betaling van de allimentatie stopzetten

ruuteketuut
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

mag ik de betaling van de allimentatie stopzetten

#1 , 14 nov 2016 19:59

Beste,

Mag ik de betaling van de allimentatie zo maar stopzetten indien ik sterk vermoed dat mijn kind (van wie ik niets meer te horen krijg) gestopt is met studeren en een verdienste heeft hoger dan het minimumloon?
Ik heb mijn ex reeds een email gestuurd van het feit dat ik sterk vermoed dat mijn zoon niet meer naar school gaat samen met de vraag om mij een bewijs te sturen dat mijn zoon wel nog schoolgaand is maar mijn ex reageert niet eens.

Riskeer ik nu een gerechtsdeurwaarder aan de deur te krijgen of heb ik het recht dit te doen zolang er geen bewijs van het tegendeel geleverd is?

Alvast bedankt voor uw hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 14 nov 2016 20:19

Stuur een aangetekend schrijven, met ontvangstbewijs, waarin vermeld dat je de betalingen stopt, tenzij er binnen de 14 dagen een attest is dat hij nog studeert.

eylis

#3 , 14 nov 2016 20:24

Om problemen te vermijden doe je best het volgende: je stuurt een AS naar de moeder van je kind met de volgende melding: Graag ontvang ik de documenten die de status van ons kind X toelichten. Gezien ik niet op de hoogte ben of ons kind studeert, een werkloosheidsuitkering of loon ontvangt, ben ik momenteel niet in de mogelijkheid alimentatie op de gebruikelijke rekining door te storten. Uiteraard voldoe ik graag aan mijn ouderlijke plicht en reserveer momenteel de maandelijkse bedragen op een zichtrekening in afwachting van de juiste documenten. Zogauw ik op de hoogte ben van de status van ons kind X, stort ik de juiste sommen door. Hiermee heb je een waterdicht verhaal: je weigert niet te betalen, je reserveert voorlopig de alimentatie op een aparte rekening in afwachting dat de andere ouder met documenten kan bewijzen wat de uiteindelijke status is van jullie kind.

Reclame

Fons54

#4 , 14 nov 2016 21:08

Best doe je dit ruim op tijd, weken voor je de alimentatie zou moeten betalen want sommige GDW zullen na 2 dagen te laat zijn al een brief sturen en dan hang je vast aan extra kosten....spijtig genoeg, uit ervaring....

de reden

#5 , 15 nov 2016 09:41

heb ik een bijkomende vraag

kan topic starter, davo inschakelen om de onterechte betaalde alimentatie terug te vorderen?
of zelf daarvoor een deurwaarder sturen?
of van je aangetekend schrijven een ingebrekestelling maken? met daarin een eis voor alle betaalde alimentatie vanaf meerderjarig en einde schooljaar
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Echtscheiding”