Erfenis vader met schuld.

dsmtw
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erfenis vader met schuld.

#1 , 17 nov 2016 19:42

Hoi ik zal even de situati schetsen mijn vader en moeder zijn 25jaar geleden gescheiden vader na x aantal tijd hertrouwd met huwelijkscontract
ik zelf heb al 23jaar geen contact meer met mijn vader nu krijg ik 3 maanden geleden brief van notaris dat mijn vader overleden is en dat ik moet gaan tekenen voor mijn erfenis. Het huis heeft hij zelf gebouwd maar stiefmoeder heeft vruchtgebruik dus zij 2/3 ik 1/3. Er zouden geen schulden zijn dus ik akkoord dus teken ik bij de notaris. nu blijkt dat er nog een verbouwings lening loopt en een zeer dure ziekenhuisrekening is. nu de vraag kan ik worden aangestelt worden voor mee tebetalen aan de lening en ziekenhuisrekening?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 nov 2016 19:57

Twee dingen.
1. U zegt : zij 2/3 ik 1/3 van de erfenis. Laat dat eens beter nazien , dat is op die manier moeilijk te verklaren.
2. Schulden worden op dezelfde manier verdeeld als tegoeden. De ziekenhuisrekening is een 'gezamenlijke schuld4, waardoor de helft voor de echtgenote is en de andere helft vererfd wordt. Was er geen verzekering voor die lening? Hoe was de leningsakte opgemaakt?
Kortom, er zal een deel van de schuld ten uwen laste vallen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

dsmtw
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 nov 2016 20:49

Hey Wanton, nee er was verzekering voor de lening.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”