Maatschappelijk onderzoek

Muisje78
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Maatschappelijk onderzoek

#1 , 20 nov 2016 11:12

Goedemorgen, er komt een maatschappelijk onderzoek om de verblijfregeling van mijn zonen te bepalen. Nu ziet het er naar uit dat de kinderen bij mij mogen blijven. Ik doe alles voor hen... de enige vraag die ik me stel is de volgende... mijn nieuwe relatie werkt niet meer en zie er geen toekomst meer in. Ookal is hij heel goed voor mn zonen. Mede dankzij hem heb ik ook goede evaluatie gekregen. Nu vraag ik me af welke invloed het heeft op een maatschappelijk onderzoek als ik deze relatie beeindig...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 20 nov 2016 16:17

of je een relatie hebt, kan en mag geen rol spelen in de evaluatie mbt verblijfsregeling kinderen; Het is te zeggen: als de relatie een negatieve invloed uitoefent (drankmisbruik, agressie, conflicten etc) dan wel natuurlijk. Maar een relatie beeindigen die binnen het gezin stabiel en harmonieus was, speelt geen rol. Wat wél een rol kan spelen is dat je op zeer korte tijd voortdurende andere partners in huis haalt die meteen ook een significante rol spelen binnen het gezin (bvb. elke week een andere kerel die blijft slapen en deel uutmaakt vzn het gezinsleven)dus neen, je kan gerust een relatie beeindigen. Het is uiteraard sterk aan te bevelen dat je dit met aandacht bij de kinderen inleidt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”