Ex van vriendin dreigt...

bezorgde pluspapa
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex van vriendin dreigt...

#1 , 28 nov 2016 10:02

Beste,

Ons verhaald is als volgt. Mijn vriendin en ik zijn nu ongeveer een jaar samen en hebben elk onze partners verlaten voor elkaar.
Maar haar ex stopt niet met
1: haar te smsen met bedreigingen dat hij de kinderen gaat afpakken.
2: met ons zwart te maken bij de kinderen.

Waar ligt nu het grote probleem.
Ik heb in mijn 20er jaren zware fouten gemaakt door aan te pappen met meisje van net geen zestien. en ik zag dit als een one night stand zij niet. hier is proces van gekomen heb opschorting van straf gehad waardoor dit als het mij goed voorstaat dit niet in mijn strafblad komt? Klopt dit?

nu heeft mijn vriendin zoveel schrik dat hij de kinderen bij haar weg gaat halen.
Kan er iemand me de juiste gang van zaken vertellen als hij hier verder mee gaat?
en hoeveel kans heeft zijn wraakmissie om te slagen?
de kinderen voelen zich supergoed bij ons geven ze dikwijls genoeg zelf aan.
wat heeft hier het meeste invloed in zo een zaken? wil van de kinderen? ouders?

veel vragen dus, ik hoop dat ik hier toch iets van antwoord kan krijgen.

Met vriendelijke groeten

bezorgde pluspapa.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 28 nov 2016 10:27

Van wanneer dateren de feiten waarover je spreekt (is dit bij wijze van spreken 2 jaar geleden, of 20 jaar geleden)? Voor zover ik weet betekent opschorting van straf inderdaad dat dit niet op uw strafblad komt. Maar dit betekent niet dat de zaak "verdwenen" is. In de politiedatabanken bijvoorbeeld, zal men dit wel nog kunenn terugvinden...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 28 nov 2016 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bezorgde pluspapa
Topic Starter

#3 , 28 nov 2016 10:30

deze feiten dateren van 10jaar terug. maar hij doet natuurlijk alsof ik nog altijd een gevaar voor de maatschappij ben.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 28 nov 2016 10:33

deze feiten dateren van 10jaar terug. maar hij doet natuurlijk alsof ik nog altijd een gevaar voor de maatschappij ben.
Hou de "bewijzen" van zijn bedreigingen (mails, SMS-en, etc...) zeker bij. Als ik lees wat je hier schrijft, lijkt het mij dat hij weinig kans op slagen heeft. Uiteindelijk zal het natuurlijk wel een rechter zijn die beslist, en die kan rekening houden met alle elementen die aangedragen worden. Als de kinderen oud genoeg zijn, kunnen zij zeker gehoord worden om te bekijken waar zij het liefste verblijven, en zal ook dat mee opgenomen worden in de uiteindelijke beslissing.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW

#5 , 28 nov 2016 11:17

Wat is "in uw twintiger jaren"? 21 en 15 is nog net iets anders dan 29 en 15. Als het naar het laatste neigt, heb ik wel enig begrip voor bezorgdheid van de vader.

Gebruiker21

#6 , 28 nov 2016 11:23

Wat is "in uw twintiger jaren"? 21 en 15 is nog net iets anders dan 29 en 15.
Daar heb je ook wel een punt, natuurlijk... Maar als er opschorting van straf was, denk ik dat het eerder het eerste zal geweest zijn...

bezorgde pluspapa
Topic Starter

#7 , 28 nov 2016 11:48

inderdaad ik was er 22 en meisje was op 2 maand na geen 16. en was ook met wederzijdse toestemming uiteraard.

Franciscus

#8 , 28 nov 2016 14:17

Wederzijdse toestemming als feitelijke toestemming wettelijk kan dat niet.
Ook opschortingen van straf staan op het strafregister vermeld ...hoe weet politie/ rechtbank daarna of u nog nooit een straf zou gekregen hebben.

U kan wel eerherstel vragen 3 tot 5 jaar nadat de periode verlopen is.
Belangrijk element is dat slachtoffers volledig vergoed zijn.
http://http//justitie.belgium.be/nl/the ... en_rechten

Wat de bedreigingen betreft: zijn dat strafbare bedreigingen ? Hangt ervan af wat er juist geschreven werd.
Maar strafbaar of niet het kan ook als laster en : of eerroof, lasterlijke aantijgingen enz kunnen zijn.

Als betrokkene dat vind dan moet hij dat hard maken en naar politie gaan.

Terug naar “Echtscheiding”