vraag ivm aflossing huis

wikowiko
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vraag ivm aflossing huis

#1 , 01 dec 2016 11:45

Beste,

Mijn relatie is verleden jaar afgesprongen. Mn ex en ik hadden samen een huis die ondertussen al een tijdje te koop staat.
Momenteel woon ik nog in dat huis (, wat wij onderling overeengekomen zijn,) tot het huis verkocht is
Het is zo dat de persoon die nablijft in het huis de volledige aflossing op zich neemt . Nadien als t huis verkocht is wordt dit verrekend met de verkoopprijs.
Mijn vraag is nu of dit ook gebeurd met de brandverzekering,..... en andere kosten die zich met het huis meedragen ? Zijn er nog financiele - of andere zaken die nadien verrekend worden? Zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie ?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 01 dec 2016 21:04

Elk moet de helft van de aflossing betalen en diegene die in het huis blijft moet een halve bezettingsvergoeding betalen. Vaak komt de grootte van de bezettingsvergoeding min of meer overeen met een halve huur zodat de partner door de lening volledig te betalen de-facto aan zijn verplichtingen voldoet.

Brandverzekering : gedeelte onroerend elk de helft. Inboedel voor de bezetter. t Ruzie maken niet waard volgens mij. Betaal die als bezetter.

Onroerende voorheffing: elk de helft.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”