GAS termijn

ArneH
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

GAS termijn

#1 , 25 nov 2016 18:30

Ik heb een gasboete ontvangen ivm braken op straat wegens dronkenschap in Leuven. (ik was 17j toen)
Ik zou deze sowieso al willen aanvechten omdat mn woorden zijn verdraait en de agenten toen al niet om de reden hadden gevraagd buiten het feit of ik iets gedronken had of niet....Ik heb dus eergisteren een aangetekende brief ontvangen, maar de feiten dateren van begin oktober. Is dit nog geldig want ik had ergens gelezen dat ik die zou moeten hebben ontvangen binnen de maand. Dat zou me veel tijd besparen ipv dat echt te moeten gaan bemiddelen enz:) alvast bedankt voor het antwoord.

Gr
Arne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 25 nov 2016 22:02

U was blijkbaar dronken dus hoe kunnen uw woorden verdraait worden?

Procedure GAS regelgeving
http://www.gasboetes.be/wp-content/uplo ... dboete.pdf

Volgens mij moet PV binnen de maand bij sanctionerend ambtenaar zijn. Deze kunnen een bemiddelingstraject voorstellen - zeker gezien u minderjarig was op ogenblik van de feiten.

Beroep is bij de politierechtbank.

ina1965

#3 , 05 dec 2016 14:54

Als je de eerste aangetekende brief ontvangt kan je binnen de 15 dagen je verweer opsturen naar het gemeentebestuur. Bij de definitieve vaststelling van de gasboete (2de aangetekende brief) kan je in beroep gaan bij de politierechtbank. Hiervoor heb je een maand de tijd. Er is geen termijn bepaald waarbinnen je de eerste brief moet ontvangen, dus hij is nog geldig. Succes bij het aanvechten ervan!

Reclame

Terug naar “Andere”