hoi allemaal ,
ik ben hier op terecht gekomen omdat ik ten onrechte van wanbetaling beschuldigd word.
ikzelf ben ook vrij zeker dat ik kan bewijzen dat dit ten onrechte is.
nu, mijn probleem.
deze week heb ik mijzelf aangeboden op de rechtbank eerste aanleg na een schrijven van een deurwaarder
ik heb zelf gekozen geen advocaat te nemen omdat ik denk dat eerlijkheid meestal gelijk krijgt.
eenmaal daar aangekomen heb ik gewacht tot mijn zaak afgeroepen werd . eenmaal bij de rechter (na een 2e keer afgeroepen te worden, de eerste keer werd ik terug gestuurd om eerst de makkelijkere dossiers af te werken) vertelde de advocate van de tegenpartij dat ik niet in de juiste rechtbank zat .
ik was stomverbaasd . een oproepbrief van een deurwaarder, een advocaat van de tegenpartij , om dan te vernemen dat mijn schuld (2000 euro)
niet behandeld kan worden omdat eerste aanleg pas vanaf 2500 euro kan .....ik ben op vraag van de tegenpartij naar daar MOETEN komen.
gevolg ; 1 dag verlof kwijt, nog steeds geen oplossing, en alweer in afwachtende positie. nu is mijn vraag aan jullie , kan dit zomaar?
of heb ik recht op een vergoeding?
ik heb gelezen dat dit vanaf 2014 veranderd is . de advocate van de tegenpartij beweerde dat dit nog maar net veranderd is. vandaar mijn schrijven. duidelijk niet zo eerlijk als ikzelf...
alvast bedankt voor de correcte info.
met vriendelijke groeten