Dag beste mensen
Ik en mijn (ex) vrouw hebben twee weken geleden besloten te scheiden. Alles verloopt heel redelijk en er kan over elk onderwerp rustig gepraat worden (gelukkig).
We gaan nu stilaan beginnen met de EOT overeenkomst op te stellen samen voor familiale zaken, kinderen en huis.
De enige grote struikelblok is het volgende.
Mijn ex vrouw en ik zijn afkomstig uit een verschillend deel van Vlaanderen, een groot aantal kilometers van elkaar.
Momenteel wonen we door een afgesproken beurtrol elk een aantal dagen in ons huis bij de kinderen.
Het is de bedoeling om na de scheiding in deze buurt te blijven omdat onze kinderen hier naar school gaan en het werk voor ons beiden heel dichtbij is.
Waar ik schrik voor heb, is dat zij op termijn terug in de buurt van haar ouders en familie gaat willen wonen. We hebben een 50/50 regeling voor de kinderen afgesproken (elk een week) dus om het haalbaar te houden moeten we beiden min of meer in dezelfde buurt wonen.
Wat zou er gebeuren als zij terug in "haar" buurt wil gaan wonen? Als de kinderen dan in die buurt naar school zouden gaan moet ik heel mijn leven overhoop gooien (huisvesting, woon-werk verkeer) wil ik om de week de kinderen kunnen bijhouden.
Is er een manier om discussie te vermijden in de toekomst en iets in de overeenkomst te zetten om dit tegen te gaan?
Zoals ik zei, we kunnen hierover nu als volwassen mensen praten maar als hierover niets neergeschreven staat zal dit vroeg of laat tot een oplaaiende discussie leiden...
Elke hulp of advies is meer dan welkom.