#3 , 24 dec 2016 05:53
We hadden een afspraak gemaakt. Een kwartier van tevoren meldt hij dat hij de kinderen niet kan gaan halen, dat hij ze de volgende dag om 9u wel oppikt. Wij dus in allerijl plannen ogegooid en kinderen opgevangen.
Wij repliceerden dat dat niet ging omdat we eigenlijk op weekend gingen en vroegen of hij hen de avond zelf nog kon komen halen.
En nu houden we ons volgens hem niet aan "de afspraak" en ontvoeren we de kinderen.
Ik vind gewoon de termijn van redelijkheid overschreden. Het is trouwens meer wel zo dan niet, hij treedt de regeling altijd met de voeten. Wij proberen ons flexibel op te stellen en als vader eens vragen stelt tot wijziging, overwegen we dat altijd en meestal is het ok. Maar zoals u zegt moet flexibiliteit van 2 kanten komen. Als hij de kinderen zomaar kan komen ophalen wanneer het hem uitkomt, is dat ergerlijk. Hij beweerde gisterenavond zelfs nog het recht te hebben om de kinderen om middernacht uit hun bed te komen plukken.
Dreigt met deurwaarders en politie omdat we ons niet aan "de" afspraak = zijn ik kom om 9u, houden. Het past voor ons gewoon niet dan...
We begrijpen bovendien niet, want dzt is het strafste van al, dat hij hen eerst niet kon halen en inschakelde als noodoplossing, en dat hij dan blijkbaar toch 10 minuten na mij aan de school stond waar ze uiteraard gegenereerd waren dat ze de kids met mij hadden meegegeven (begrijpelijk, maar ergerlijk, daar gaat mijn goede reputatie). Wat helemaal ergerlijk is is dat hij ze niet gewoon is komen oppikken bij ons thuis daarna dan- wij wonen op nog geen 2 minuten van de school...
Geloof me, we proberen al bijna 6 jaar constructief te communiceren. Vruchteloos...