keuze rusthuis ouders, 3 kinderen

Twilight
Topic Starter

keuze rusthuis ouders, 3 kinderen

#1 , 22 jan 2017 14:02

Beste,
Ik heb een vraag voor mijn vader. ik zal de situatie even kort schetsen.
Mijn vader zijn beide ouders zouden naar een rusthuis moeten . Ze zijn 87&84 en sukkelen met de gezondheid.

Nu is er verdeeldheid over naar welk rusthuis ze zouden kunnen gaan. Mijn vader heeft nog 1 broer en 1 zus.
Al sinds jonge leeftijd luisteren hun ouders alleen naar de oudste dochter.
De oudste dochter wilt dat de ouders naar een duurder zeer luxueus rusthuis gaan dat verder uit de stad ligt.
Mijn vader,de jongste zoon wilt liever dat zijn ouders dichterbij in een goedkoper rusthuis gaan.
De middelste zoon is neutraal.
Nu is mijn vraag, kan mijn vader hier iets aan doen? Er zijn 3 kinderen, moeten zij alle 3 akkoord zijn
met de plaats van een rusthuis?
Of beslissen de ouders van de 3 kinderen zelf? Ookal is dit onder invloed van de oudste dochter?
De oudste dochter heeft ook al lachend aangegeven dat mijn papa meer moet betalen omdat zij zelf ook al met pensioen is en zelfstandige was.
En mijn ouders nog werken en dus meer moeten betalen omdat zij meer verdienen?
De ouders zelf hebben nog eigendom dat moet verkocht worden. Maar dit is een ouder huis dat niet zoveel zal opbrengen en ook niet
vlug verkocht zal geraken.
Als mijn papa,de jongste zoon zich eventueel laat onterven, staat hij dan nog altijd in voor de kosten van het rusthuis?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2017 14:50

Aangezien er drie kinderen zijn zal uw vader alleszins nooit meer dan 1/3 moeten bijdragen.
Onterven is iets dat niet bestaat, dus dat gaat niet.
Waarom mogen de twee ouders die naar het rusthuis gaan niet zelf beslissen? Dat is hun recht,
zeker als ze nog een woning hebben die kan verkocht worden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”