terugbetaling van de mutualiteit

DKG
Topic Starter

terugbetaling van de mutualiteit

#1 , 07 jan 2009 14:43

In de periode augustus '07 tot en met oktober '07 liet ik me behandelen bij een kinesist ingevolge chronische nekklachten. Deze behandeling was voorgeschreven door de huisarts nadat ik ook een CT-scan had laten doorvoeren in het ziekenhuis.
Op 1 oktober 2007 veranderde ik van mutualiteit (alsook van bevoegde landsbond).
Nadat de behandeling was gestopt (18 consultaties) kreeg ik de brief met het verschuldigde honorarium in handen, wat ik binnen enkele dagen netjes betaalde. Ik stuurde de briefjes met de klever erop naar de mutualiteit. Na enkele dagen kreeg ik een bericht van de mutualiteit dat ze de periode vanaf 1 oktober terugbetaalde, doch dat ik de periode ervoor bij mijn vorige mutualiteit moest aankloppen voor terugbetaling van de prestaties. Ik leverde die briefjes in, met (de oude) klevertjes. Tot op heden heb ik daarvan nooit respons gezien.

Hoe zou ik die betaling kunnen "afdwingen", gezien het niet om een klein bedrag gaat? En zou de vordering reeds verjaard zijn?

Bij voorbaat dank, en met vriendelijke groeten,
DKG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 07 jan 2009 20:58

Allereerst begrijp ik niet waarom je het nodig vond om van mutualiteit te veranderen terwijl je toch goed wist of zou kunnen vermoeden dat je een smak geld zou terugkrijgen enerzijds, en anderzijds dat die wissel wel eens voor problemen zou kunnen zorgen; wat nu idd. zo dus blijkt te zijn.

Het anderzijds binnen enkele dagen betalen is zeer korrekt van je, maar laat me er toch onmiddellijk bijvoegen dat de meeste mensen wachten tot ze hun geld van de mutualiteit gekregen hebben om die fakturen te betalen.

Waarom je zolang wacht vind ik ook vreemd, zeker omdat het zoals je laat verstaan om een niet onaardig bedrag gaat. Heb je je vorige mutualiteit trouwens reeds per AS in gebreke gesteld ? En waarom heb je die briefjes naar je vorige mutualiteit, waar dus toch een groot bedrag mee gemoeid was, niet persoonlijk bij de mutualiteit afgegeven ? Je had dan onmiddellijk geweten hoe de vork in de steel zat. Die mutualiteiten geven je trouwens onmiddellijk een bewijs van ontvangst met de afrekening op. Binnen enkele dagen staat het geld dan op je rekening.

Iemand op het forum kan misschien zeggen of dit alles niet verjaard is.

Wat ga je trouwens doen als je vorige mutualiteit zegt dat ze noot iets ontvangen hebben ?

Ik vind het eerder een vreemd verhaal, maar ik neem aan dat het wel zal kloppen.

Misschien is het indiskreet, en dan laten we het hierbij, maar om hoeveel €€ gaat het hier in feite ?

Reclame

Terug naar “Archief”