opzeg overlapping

cadbe
Topic Starter

opzeg overlapping

#1 , 06 mar 2017 01:52

Normaal heb ik als huurder een opzegtermijn van 3 maanden te respecteren. ( contract 9 jaren ).
En ook een degressieve schadevergoeding de eerste 3 jaren.

Als ik nu maar 1 maand opzeg geef en het huidige pand verlaat , maar zorg dat er binnen
de maand al een nieuwe huurder is gevonden voor mijn huidige huurwoning.

Ben ik dan nog verplicht 2 maanden opzeg te betalen ? Want dan ontvangt de eigenaar
dubbel geld deze 2 maanden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 06 mar 2017 08:16

Zodra de nieuwe huur ingaat stopt uw huur. Dubbele huur innen mag niet. Uw opzegvergoeding van 3, 2, 1 maand in jaar 1, 2, 3 van uw kontrakt blijft wel te betalen. Huisbaas moet natuurlijk akkoord gaan om te verhuren aan de door u aangebrachte huurder.

sloeberken

#3 , 06 mar 2017 08:44

Is u huurcontract geregistreerd, zo niet kan je steeds opzeggen en u opzegtermijn zelf bepalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2017 09:12

Een opzegperiode is niet hetzelfde als verbrekingsvergoeding. Tijdens een opzeg kan je er nog wonen, tijdens een verbrekingsvergoedingperiode moet je het pand al verlaten hebben. Dat kan dus geen dubbele huur zijn. Ze dient om de onkosten van de verhuurder te vergoeden.

Terug naar “Huren”