bank

martine
Topic Starter

bank

#1 , 11 jan 2009 18:36

mijn man zijn moeder is verleden week overleden.
dus een afspraak met de bank gemaakt en deze hebben de rekeningen van overleden persoon geblokkeerd.
nu stellen wij vast dat er van een spaarrekenig zo maar eventjes 70 euro is afgenomen om het dossier te openen van blokkering.
heeft de bank daar wel recht op,het is tenslotte toch een geblokkeerde rekening en moesten ze mij daar eerst niet van op de hoogte brengen.

hartelijk dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 23 feb 2009 17:07

Ik spreek mij niet uit over de hoogte van het bedrag , maar dergelijke handelswijze is toch courant. Bij de opmaak van het dossier bij de melding van overlijden zal op uw exemplaar wel de kostprijs staan.
Blokkering is relatief : huur , nutsvoorziening en derg. mogen en kunnen nog altijd betaald worden. Het is een relatief klein bedrag. De overlevende echtgenoot kan ook steeds een som bekomen voor zijn dagelijkse kosten.
Grotere uitgaven , behalve begrafenis- en ziekenhuiskosten , worden geweigerd tot de bank weet heeft wie de erfgenamen zijn en hoe de verdeling zal gebeuren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Creatief

#3 , 23 feb 2009 20:24

Deze afname is inderdaad courant. KBC vraagt hier 50 € voor. Je schoonmoeder zal waarschijnlijk cliënt zijn geweest bij een ander bank.
Indien je schoonmoeder daar een echte goede cliënt was geweest, dan kan je erom vragen dit bedrag terug te geven. Ze doen hier niet moeilijk over.

Toen ik de rekening zag bij KBC, heb ik onmiddellijk gereclameerd. Ons moeder was er een zeer goede cliënt waar ze hun zakken mee hadden gevuld. Ik heb toen ff doorgedraafd en het bedrag onmiddellijk terug gekregen.

Reclame

DERDEKEER

#4 , 05 mar 2009 15:51

[quote="martine"]mijn man zijn moeder is verleden week overleden.
dus een afspraak met de bank gemaakt en deze hebben de rekeningen van overleden persoon geblokkeerd.
nu stellen wij vast dat er van een spaarrekenig zo maar eventjes 70 euro is afgenomen om het dossier te openen van blokkering.
heeft de bank daar wel recht op,het is tenslotte toch een geblokkeerde rekening en moesten ze mij daar eerst niet van op de hoogte brengen.

hartelijk dank[/quote
Dank aan diegenen welke onbaatzuchtig inlichtingen en of morele steun verschaffen.

Terug naar “Bank & Beurs”