Schade watermeter

jan51
Topic Starter

Schade watermeter

#1 , 11 jan 2009 16:31

beste,

Met het vriesweer van de afgelopen dagen is onze watermeter stuk gevrozen van het vriesweer op Donderdag 08/01/09.
Deze watermeter staat in de garage, is niet geïsoleerd en het tocht er langs alle kanten.( Regent langs alle kanten binnen, deuren sluiten niet goed enz.)
De mensen van de watermaatschappij ''TMVW'' zijn langsgeweest en hebben een andere meter geplaast.

Voor wie zijn deze kosten.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 11 jan 2009 17:00

Het is de taak van de eigenaar/huurder van de woning om als 'goede huisvader' de watermeter en de leidingen te beschermen.
De kosten die verbonden zijn aan het herstellen en/of vervangen van bevroren onderdelen vallen dus ten laste van de eigenaar/huurder van de woning.

artemis

#3 , 11 jan 2009 19:44

Rebel, als je het hebt over de eigenaar/huurder dan is het mij niet erg duidelijk wie je daarmee bedoelt.

Bij mijn weten moet de huurder de leidingen, meters en kranen beschermen tegen vorst.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 11 jan 2009 20:30

Rebel, als je het hebt over de eigenaar/huurder dan is het mij niet erg duidelijk wie je daarmee bedoelt.
Met eigenaar/huurder bedoel ik de perso(o)n(en) die effectief de woning bewoont en niet verhuurt.
Bij mijn weten moet de huurder de leidingen, meters en kranen beschermen tegen vorst.
Dat is wat ik al hierboven aanhaalde.

JohnD

#5 , 11 jan 2009 21:54

Die kosten zijn idd. voor huurder of verhuurder. De verhuurder schuift natuurlijk maar al te graag die kosten door naar de huurder. Laat mij het echter min of meer nuanceren, want volgens wat ik lees van jou kan jij minstens de verhuurder geheel of gedeeltelijk mede verantwoordelijk stellen. Idd want zeg je
Deze watermeter staat in de garage, is niet geïsoleerd en het tocht er langs alle kanten. (Regent langs alle kanten binnen, deuren sluiten niet goed enz.)
Nu, het feit dat hij in de garage staat is niet zo erg, de rest van je beschrijving van die garage valt onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder, dat schijnen artemis en rebel even te vergeten. Indien je hem bvb op voorhand hiervan schriftellijk verwittigd had, en hem gewaarschuwd had voor de mogelijke gevolgen van die manke isolatie van die garage, had je hem zonder twijfel medeverantwoordelijk kunnen stellen. Dit nu achteraf doen valt vanzelfsprekend iets moeillijker, maar vooral kostelijker.

Terug naar “Huren”