rechten van naakte eigenaar en vruchtgebruiker

miekebieke
Topic Starter

rechten van naakte eigenaar en vruchtgebruiker

#1 , 13 jan 2009 12:45

Na het overlijden van mijn schoonvader 14 jaar geleden kreeg moeder het vruchtgebruik en mijn man de naakte eigendom ( hij is enig kind)
Moeder is hulpbehoevend geworden en is naar een rusthuis. Nu is de vraag wat met het huis, het moet worden leeg gemaakt maar we zouden er dan zelf in willen wonen en zolang moeder leeft haar een huurgeld geven voor de woonst. Hoe moeten we dit aanpakken? waar kunnen we daarvoor terecht? Kan iemand ons daar enig uitleg over geven?

miekebieke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 13 jan 2009 13:14

wanton

#3 , 13 jan 2009 18:27

Moeder heefy idd. het vruchtgebruik. Als jullie zelf , de blote eigenaar, in de woning gaan wonen , zijn jullie huur verplicht. Maar jullie zijn de enige betrokkenen : dat gaat simpel. Zorg dat de huur voldoende is om de kosten van het rusthuis te betalen ; voor de rest bepaal je één en ander zelf.
Weet wel dat Uzelf geen mede-eigenaar wordt van de woning. Bij het overlijden van zijn moeder wordt hij - en hij alleen- volle eigenaar. Het best dat hij kan doen is een inbreng van de woning in de gemeenschap.(kost 25 € aan registratie) Ik veronderstel dat hij U daarvoor graag genoeg ziet.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Archief”