gescheiden maar toch blijven samenwonen

annemarie9
Topic Starter

gescheiden maar toch blijven samenwonen

#1 , 19 jan 2009 13:45

mijn man (ex) en ik zijn sinds december officieel gescheiden, we hebben 15 jaar samen gewoond en net een jaar getrouwd we hebben 4 kinderen.
eigenlijk willen we onze relatie toch opnieuw proberen ,maar hoe gaat dit,hij zou mij eerst moeten uitkopen normaal omdat we een koopwoning hebben,maar ik kan hem niet uitkopen en hij mij niet.
we willen graag in deze woning samen verder met de kinderen,maar hoe moet dit en kan dit wel? kwa hypotheek ,want normaal moet die me uitkopen en alles verdelen,maar aangezien we gewoon verder willen met de relatie alleen dan samenwonend ,de hypotheek stond op beide namen en hoe moet dit met verzekeringenetc heeft iemand advies

groetjes annemarie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jan 2009 17:55

Of u al dan niet op hetzelfde adres blijft samenwonen maakt niets uit qua wonen.

u zegt we zijn gescheiden -- is het vonnis ook al ingeschreven register burgerlijke stand binnen de 2 maand nadat vonnis definitief is geworden ( dienst bevolking gemeente) - zoniet bent u nog niet gescheiden en als u het niet laat inschrijven bent u ook niet gescheiden

wat uw hypotheek betreft : indien u beiden hebt getekend - is er een contract met beide partijen - ik denk niet dat bij een hypotheek het van belang is dat men gehuwd is- partijen blijven beiden aansprakelijk voor het geheel.

wat het eigendom zelf betreft - u blijft met beiden eigenaar - indien u dat niet wil moet een van beiden de andere uitkopen - met al de juridische en financiële gevolgen.

erfrecht/ testament zijn wel lichtjes anders bij samenwonen dan bij huwelijk

Reclame

Terug naar “Archief”