Afbetalingsplan

Runno
Topic Starter

Afbetalingsplan

#1 , 20 jan 2009 08:49

Beste, ik ben alleenstaand met een schoolgaande dochter ten laste. Door omstandigheden ben ik in problemen geraakt.
Ik mag van de gerechtsdeurwaarder dat probleem met maandelijkse stortingen voldoen. Mijn vraag is :

Kan de gerechtsdeurwaarder eender welk bedrag eisen hetwelke ik maandelijks moet storten ?
Hij eist 300 euro/maand, hetgeen 25% van mijn loon is.

Bedankt bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2009 19:01

gezien u een schuld hebt - is deze onmiddellijk en volledig vorderbaar -
een deurwaarder en ook een andere schuldeiser hoeft niet te zien naar uw financiële toestand - tenslotte hebt u d egeleverde diensten voor dat bedrag ook genoten - u hebt niet aan de leverancier gevraagd om ook in termijnen te leveren

Wat moet u nu betalen de hoofdsom vermeerderd met alle kosten en intresten en deurwaarderskosten

wat kan u doen - persoonlijke lening bij een bank -- spaargeld aanspreken enz ... als het eenmalig is kan het misschien zo opgelost worden

beter : eens met de sociale dienst van het ocmw gaan praten en kijken of er structureel iets kan gedaan worden - schoolgaande dochter --studiebeurs mogelijk - kostenplaatje huur-verwarming enz eens bekijken

In nogal wat gevallen kan het ocmw - dienst schuldbemiddeling - ook eens contact nemen met de deurwaarder

Reclame

Terug naar “Archief”