ING bank problemen

antonspee
Topic Starter

ING bank problemen

#1 , 20 jan 2009 17:23

Ik heb een KMO. Met mijn KMO ben ik reeds 4 jaar klant bij de ING bank(geen andere). In totaal heb ik vier rekeningen lopen via deze bank met een gemiddelde activiteit op elke rekening van om en nabij de 100.000 Euro per maand per rekening. Daarbij heb ik op jaarbasis nog een valuta aankoop van om en nabij 1.5 miljoen Euro. Ik heb geen krediet lopen bij de bank en op de driejarige samenwerking met de bank is geen enkele van de rekeningen ooit onder nul geweest. Begin 2009 heeft ING mij ontboden en mij gefeliciteerd met onze prestaties daar ik als jong startend bedrijf reeds vanaf het eerste jaar winst heb geboekt en alles op eigen middelen. Ik kreeg een goede kredietrating. Hierdoor stelde men voor dat ik kon genieten van een starterskrediet(kredietlijn met een jaarlijkse interest van 8.5%) van 50.000 Euro te gebruiken naar eigen behoeven. Deze lijn wordt dus ook op 1 rekening(de belangrijkste) gebruikt. Gedurende het hele jaar 2009 is er GEEN enkel probleem of conflict geweest, of een wanbetaling aan de bank.

15 december 2009 moet ik op een vervelende manier ontdekken dat ik niet meer aan geld kon komen, de rekening is geblokkeerd. Bij navraag bij mijn bank bleek dat men zonder ruggespraak of mededeling mijn aangeboden kredietlijn had opgeschort. Dit betekend dus dat de rekening van het ene moment op het andere een ongeoorloofd negatief saldo vertoont dat ONMIDDELIJK aangezuiverd moest worden.

Nu zitten wij allemaal in een financieel moeilijke periode(crisis) en trachten wij allemaal de riemen bij te trekken om de eindjes aan elkaar vast te knopen, dan komt je financiele partner ING met dit soort grapjes op de proppen, en gelijk het voortbestaan van de onderneming ondermijnt daar zij voor deze maanden hierdoor de financiele planning en cash flow sterk beinvloeden.

Op een voorstel om het negatieve saldo gespreid te vereffenen krijg je retour een aangetekend schrijven dat indien het niet meteen gebeurt er sancties zullen volgen. Hierop is het openstaande negatieve saldo direct voor 60% aangezuiverd(waren de mogelijkheden). Nogmaals aangevraagd een gespreide betaling van de resterende 40% ook zonder commentaar geweigerd, en nogmaals per aangetekend schrijven werd ik aangemaand direct aan te zuiveren.

Dit is de dank die je krijgt na vier jaar trouwe klant te zijn bij een en dezelfde grootbank ING. Met dit soort activiteiten brengen zij het voortbestaan van het bedrijf in gevaar, alsook 7 arbeidsplaatsen.

Wat kunnen wij als individueel bedrijf hiertegen doen, we staan machteloos!!!

Zijner nog mensen met deze ervaring, zo jaa kan iemand advies geven wat we zouden kunnen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie

#2 , 20 jan 2009 17:34

Onmiddellijk van bank veranderen. Leg de zaak uit. Als je het vertrouwen van een bank kan winnen kan alles (zelfs op 2 dagen) geregeld worden.
Vraag naar de verantwoordelijke van de KMO-cel.

citroentje

#3 , 20 jan 2009 22:41

Zwijg me van ing wij hebben ook 4 rekenen bij ing,wel als ik zie wat ze allemaal rekenen voor onkosten is het onmenselijk.

Mijn vriend probeer al meer dan 8 jaar een rekening af te sluiten die hij had met zijn ex vrouw,wel tot nu toe is dat nog niet gelukt maar wel elk jaar meer dan 25€ onkosten om zogezegt de rekening te mogen hebben terwijl hij er van af wil,een paar maanden geleden kwamen ze ineens met een papier af dat er op de rekening een krediet zat maar die was niet gebruikt en beide partijen moesten tekenen om dit krediet te niet te doen en om de rekening af te sluiten.Wel we hoorde vandaag dat die papier terug gegaan is naar de bank en dat ze niet getekent heeft,dus met andere woorden de rekening kan nog niet afgesloten worden en toen we belde zeiden ze je kan best die negatieve saldo bijpassen en dan zullen we kijken wat we kunnen doen maar nu is het innormdruk maar ik laat je zovlug mogelijk iets weten.
Wel we weigeren om die negatieve saldo bij te passen in maart 08 hebben ze ons beloofd om de rekening te vernietigen we zijn nu acht maanden verder de rekening is er nog en de kosten zijn er ook weer bij en dit terwijl die rekening vernietigt ging zijn,maar wel brieven op ons adres sturen die gericht zijn aan me vriend zijn ex.
Wij weten niet meer wat we moeten doen om van die rekening vanaf te geraken,wij denken om testaankoop te verwittigen.

Reclame

JohnD

#4 , 21 jan 2009 01:08

Ik moet zeggen dat het altijd hetzelfde liedje is met dezelfde "soort" banken. Laat mij me verklaren. Het probleem zit hem in het beleid dat een bank voert.

Een 20 jaar terug herinner ik me nog als de dag van vandaag dat de enige bank waar ik problemen mee had de BBL was. En dat is nu juist de bank die nu ING heet.

Ik had na een volledig jaar maandelijks mijn loon te hebben gestort en het praktisch maandelijks aandringen op een Eurochecquekaart, die eindelijk gekregen.

Na een hele tijd begon ik de bankrekening minder en minder te gebruiken. Er stond nog wel geld op. Ik schreef dus 2 checques uit zonder onder nul te gaan alhoewel ik dat mocht.

Een week later krijg ik van de 2 personen aan wie ik een checque uitgeschreven had, te horen dat ze niet gedekt waren. Blijkt dat de BBL bank gewoon mijn rekening had afgesloten, zonder mij daarvan op voorhand in kennis te stellen.

ING voert dus na 20j nog steeds dezelfde klantonvriendelijke politiek.

antonspee
Topic Starter

#5 , 21 jan 2009 15:36

Te horen dat ik niet de enige ben met een probleem met de ING bank, de een kan geen rekening afsluiten en de ander sluiten ze gewoon af zonder boe of Ba.
De vraag blijft nog steeds wat kan men hiertegen doen?
Misschien is het organiseren van een gemeenschappelijk front beter dan als individu te werk te gaan

Terug naar “Bank & Beurs”