Ik wou in eerst niet reageren op dit topic maar ik schrok van sommige reacties...
Dan zal je nu nog meer schrikken
Uit niets van de vraagstelling blijkt dat Semsagro twijfelt aan het vaderschap. Wel vraagt hij zich af of hij er 'onderuit' kan, iets wat hij in België moeilijker zou kunnen maar eventueel wel in een ver, arm land...
Volgens wat ik kan afleiden is hij goedgelovig en neemt hij aan dat hij de vader is. Volgens wat ik uit jouw reactie afleid besluit ik dat jij niet de minste ervaring hebt over de ingesteldheid van sommige vrouwen uit die landen, en dan zeker de soort die zich aan buitenlanders tracht te kleven. De meeste van dat soort vrouwen hebben idd. maar een doel voor ogen, en dat is een gouden ticket. Familie van mij gaat minstens 2x per jaar naar landen zoals Thailand en de Filippijnen. Een familielid is vrijgezel en de andere familie is een getrouwd koppel. Ik heb dus al vele verhalen gehoord hoe die vrouwen redeneren.
Het zou me dus niet verwonderen dat de vraagsteller misschien iets te naief was als hij vroeg of ze bvb. de pil nam en een ja als antwoord kreeg. Ik heb teouwens een klein vermoeden dat de vraagsteller zeer jong is en de nodige ervaring mist. Daarom dient jou volgende bewering in zijn context gezien te worden ..
Wel, ik snap niet goed hoe je anno 2008 zo s**m kunt zijn om jezelf en een ander in een dergelijke situatie te brengen als dat niet de bedoeling was. Als iemand zijn verantwoordelijkheid niet nam op de momenten dat dat had moeten gebeuren, dan moet die er nu maar de gevolgen van dragen.
Als die vrouw op dat moment liegt, vind ik niet dat de vraagsteller de volle verantwoordelijkheid draagt, en vind ik niet dat hij maar op de blaren moet zitten. Maar in tegendeel alle recht heeft om te trachten er onderuit te komen. Zij probeert jou te strikken, jij hebt het recht om je te verweren met even oneerlijke middelen. De verantwoordelijkheid ligt bij beide partijen trouwens. Zeker in het geval het om een ongedwongen gemeenschap ging zoals hier.
Dat Semsagro bij twijfel ZELF een DNA test laat doen en dan zijn VERANTWOORDELIJKHEID neemt.
Hij hoeft dat niet te doen als die vrouw maar een ding voor ogen had en dat is "zwanger" worden van een buitenlander, op welke manier dan ook. Dat je niet kan begrijpen of niet gelooft, dat zoiets dagelijks gebeurt, vind ik vreemd. Voor de rest heb ik ook gezegd dat als hij haar graag ziet en de gevolgen er bij wil nemen, hij er ook maar mee moet trouwen. De reportage een lange tijd geleden op TV, over hoeveel van dergelijke huwelijken vrij snel op de klippen lopen, eens de buitenlandse vrouw hier in onze maatschappij is, heb je toevallig ook gemist neem ik aan.
Verder vind ik de plotse sentimentele instelling van bvb
Zo'n instelling is beneden alle pijl
.. eerlijk gezegd niet op zijn plaats in een juridisch forum, waar voortdurend geen rekening gehouden word met sentiment, wat trouwens niet meer dan normaal is voor dit forum. Er zijn vele honderden voorbeelden in dit forum waar gewoon geen rekening word gehouden met wat een mens vind wat eerlijk of oneerlijk of rechtvaardig of onrechtvaardig is.