Getrouwd , feitelijk gescheiden , samen op huurcontract

Someone28111985
Topic Starter

Getrouwd , feitelijk gescheiden , samen op huurcontract

#1 , 28 jan 2009 15:34

Hallo,

Ik heb een zeer dringende vraag die hopelijk hier beantwoord kan worden.

Ik was in totaal 6 jaar samen met mijn ex , in september 2008 , 1 jaar getrouwd en een kindje van maanden.

Door veel omstandigheden (werk,leugens,Omstandigeheden kindje! enz) heb ik besloten alleen met mijn zoontje verder te gaan.

Ik woon nu terug bij mijn ouders , op 200 meter van het huis van mij en mijn ex.
Wij hebben dit huis gehuurd , beide getekent , Mijn ouders hebben ook mee getekend "En"de borg betaald.

Nu heb ik nog veel spullen daar staan , papieren enz.
Alsook 3 huisdieren.

Hij heeft nu alle sloten al van december veranderd , zodat niemand meer binnen kan.
(hij moet van de makelaar 31-01-2009 eruit) zolang hij niet binnen kan , kan hij het niet verhuren en moet ik voor de kosten opdraaien.

(3 maanden huur omdat er voortijdig wordt opgezegt, 1 maand januari en hoogswaarschijnlijk febr. omdat de huurbaas niet kan bezichtigen met nieuwe huurders)

Mag ik mijn huis wel in zonder zijn toestemming??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 30 jan 2009 13:28

“Art.439...wordt gestraft hij die...in een door een ander bewoond huis...binnendringt, hetzij met behulp van bedreiging of...valse sleutels"(Sw.=Strafwetboek 8 juni 1867).

Ik ga ervan uit dat uw domicilie nog steeds op het huurhuis staat en dat de rechter u niet verbood dat huis te betreden bij ‘voorlopige maatregel‘.

Het verlaten van de huurwoning maakt geen einde aan uw hoedanigheid van huurder en van echtgenoot.

U in dat geval toegang verschaffen tot het door u en uw echtgenoot gehuurd huis is geen schending van art.439 Sw.

U kan zich toegang verschaffen tot uw huis, zo nodig met behulp van een slotenmaker,en onder toezicht van de politie.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2009 17:33

dat laatste is zelfs niet nodig want er is geen juridische grond waarom de politie zou moeten aanwezig zijn als u in uw eigen huis wil binnengaan -

ik vermoed dat de politie wanneer daarvoor aangezocht niet gaan komen - want dat is niet hun taak

mocht er echter gevreesd worden dat er problemen zouden ontstaan kan u hen wel verwittigen dat u dat gaat doen

mocht er echter al PV opgesteld zijn voor slagen en problemen en of IFG dan zullen ze wel meekomen om 'erger' te voorkomen

De politie is evenmin een verhuisdienst dus dat is iets wat ze niet gaan doen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”