Onderhoudsplicht OCMW

Joyce
Topic Starter

Onderhoudsplicht OCMW

#1 , 30 jan 2009 19:50

Ik heb een mooi briefje gekregen van het OCMW i.v.m.onderhoudsplicht van de moeder. Ik wist niet wat ik las. Het mens is 62 jaar en zit in een rusthuis. Dat ze nog leeft is al een wonder op zich.Ze is al van haar 20 jaar aan de pillen verslaafd en heeft al een paar zelfmoordpogingen achter de rug.Ik kan u vertellen dat dit ,als je kind bent , geen aangename ervaring is.En een geluk dat ik telkens als zij ergens was om af te kicken, ik terecht kon bij mijn grootouders.( Waar ik ook alles voor gedaan heb wat ik kon ) En vanaf mijn 18 jaar is onze relatie bergaf gegaan omdat zij ook altijd het slachtoffer speelde.Afin teveel om op te schrijven wat ik daar mee meegemaakt heb.De haat zit heel diep.
Ik heb haar al jaren niet meer gezien en ik hoop dat dit ook zo blijft.
Ik heb mijn leven goed kunnen op bouwen omdat ik met al die nare ervaringen er sterk ben uitgekomen. En nu zou ik voor haar moeten bijpassen...Ik heb al hier en daar inlichtingen gevraagd , maar het komt er op neer dat ik moet betalen. Ik zou met bewijzen moeten komen.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt ? En kan er mij iemand vertellen wat er concreet moet gedaan worden ?
En ja , ik heb ook nog zo'n pillen verslaafde vader rondlopen..waar ze vroeg of laat ook nog voor zullen aankloppen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2009 20:00

Leg je situatie uit in een brief aan het OCMW. Vraag dat zij afzien van terugvordering om billijkheidsredenen.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Andere”