samenwonen en samen werken

mart10eke
Topic Starter

samenwonen en samen werken

#1 , 24 jan 2009 20:02

Kan er iemand mij meer zekerheid geven over het volgende :
Ik werk op een gemeentebestuur momenteel in de zelfde dienst als mijn, tot nog toe, onofficieële vriend. Wij zouden graag gaan samenwonen, maar zijn bang dat eens het bekend is dat we officieel samen zijn en samen wonen dat één van onze oversten zou kunnen eisen dat of ik of mijn vriend van dienst zou moeten veranderen. Is dat wettelijk indien zij dat eisen ? En zijn wij dat wettelijk verplicht dit te melden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2009 12:04

waar iemand woont is zijn zaak
als u samenwoont is het ook jullie zaak en de gemeente registreert dat ( zelfde adres)
u kan een samenlevingscontract hebben dat ook door de gemeente wordt geregistreerd

dit is haar taak

dat u daar werkt is een ander gegeven - als werkgever heeft ze geen toegang tot die gegevens - personeel dat dit ambtshalve weet MOET daarover zwijgen - broepsgeheim en wet privacygegevens
uw werkgever mag met deze info geen rekening -
gezien er geen contractuele verplichtingen zijn voor statutairen kan men zich (als werkgever en werknemer) enkel daarop beroepen en bij mijn weten staat er over samenwonen niets in de gemeentewet
bij contractuele medewerkers dient men in het contract te zien wat er staat.
(los van het feit dat zo'n regel vermoedelijk onwettig zou zijn)

Reclame

Terug naar “Archief”