Misleid door advertentie?

ben6970
Topic Starter

Misleid door advertentie?

#1 , 01 feb 2009 10:26

Ik heb vorig jaar een nieuwbouw appartement op plan gekocht. Ik heb gereageerd op een advertentie waarin een ruim appartement met WOONOPPERVLAK van 98m² tegen een aantrekkelijke prijs aangeboden werd. De ruwbouw begint ondertussen vorm te krijgen en ik ben al eens kijkje gaan nemen. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat de oppervlakte van het appartement maar 86m² is. Als ik er de opp. van de muren bijreken kom ik wel aan 98m². De vraag is wat kan ik verstaan onder "WOONOPPERVLAK", is dit bruto of netto (met of zonder muren). Is het terecht om te stellen dat er vorm van misleiding was?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 02 feb 2009 09:46

U wil een zaak starten voor een verschil van nog geen 10m²?

De binnenmuren zijn uiteraard meegerekend in de 'woonoppervlakte'. Er is trouwens geen enkele wettelijke bepaling over 'woon'oppervlakte of andere oppervlakte. Zolang de totale oppevlakte op plan overeenkomt met de werkelijkheid heeft u geen verweer, er wordt immers van u verwacht dat u de plannen nauwkeurig nakijkt vooraleer u tot ondertekening van het compromis overgaat.

dieke

#3 , 02 feb 2009 23:07

Beachcomber... wij hebben net een architect over de vloer gehad. Per vierkante meter woonoppervlakte moet je tegenwoordig 1200 euro tellen. Doe dat dus maal 10... zo gek toch niet he, dat je daarvoor een rechtzaak zou willen aanspannen?

Soit, of TS enige kans maakt, lijkt me ook moeilijk, hoewel ook ik als leek ervan zou uitgaan dat men met woonoppervlakte ook effectief de binnenruimte zonder de muren bedoelt. Ik vind het alvast toch een zeer bedenkelijke strategie van de verkoper.

Reclame

Terug naar “Archief”