Opzeg 1jarig huurcontract studio in 3de jaar

cmes
Topic Starter

Opzeg 1jarig huurcontract studio in 3de jaar

#1 , 02 feb 2009 19:38

Ik heb een huurcontract voor een Studio/flat van 1/08/2006 -> 31/7/2007. (registreerd in feb 2008) Er is na het eerste jaar geen opzeg gebeurt of schriftelijk expliciet verlengt. In het contract staat:

"indien er geen opzeg wordt betekend ten minste 3 maanden voor het verstrijken van de huurovereenkomst zal deze van rechtswege verlengd worden onder dezelfde voorwaarden en voor dezelfde duur. Er kan geen opzegging gebeuren tijdens de huurperiode om deze vroegtijdig te stoppen."

Als ik nu wil opzeggen (zit dus in het 3de jaar) zit ik voor zover ik kan zien na het 2de jaar automatisch in het 'normale 9 jarig' stelsel (max 2 zelfde contract verlengen). Ik moet dan 3 maanden opzeg geven vermoed ik maar wat met de schadevergoeding die normaal bij een 9jarig contract zit (3 maanden boete eerste jaar, 2 maanden 2de jaar ...). Is dit van toepassing? en zit ik dan in het eerste jaar of in het 3de jaar?

Ik heb even gezocht maar kon zo niet meteen duidelijkheid vinden.

mvgr
cm

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cisco

#2 , 05 feb 2009 16:21

volgens mij zit u in het derde jaar aangezien het wordt geacht een 9 jarig contract te zijn van bij de aanvang (in 2006 dus) m.a.w. zou u dus nog 1 maand als vergoeding moeten kunnen afgeven.

Reclame

Terug naar “Huren”