Huur betalen

Frakke13
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur betalen

#1 , 09 jul 2017 13:15

Hoi.
Ik ben 2 weken geleden verhuist, in mijn huurcontract staat dat de huur voor de 1ste van de maand betaald moet worden, maar dat lukt me niet, ik krijg mijn loon pas gestort rond de 3de, ik heb aan de verhuurder gevraagd dat het mogelijk is om dat bv. tegen de 5de van de maand te storten, en dat is voor hem niet bespreekbaar.
Het lukt me op de moment ook niet om een extra huur te storten want dan zou het probleem opgelost zijn, wat kan ik daar aan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 jul 2017 13:23

Stuur u verhuurder een AS dat u loon maar ten vroegste de 3de gestort word, en u alzo de huur ten laatste op de 5de kan betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Sirkii

#3 , 09 jul 2017 13:34

Stuur u verhuurder een AS dat u loon maar ten vroegste de 3de gestort word, en u alzo de huur ten laatste op de 5de kan betalen.
Rare reactie. TS accepteert contractueel om de huur voor de 1ste van de maand te storten en wil dan eenzijdig per AS de overeenkomst wijzigen. ... Dit klopt niet tenzij de huurwet (die k niet vanbuiten ken) betalingsverzoek voor de 1ste verbiedt.

Pragmatisch: schrijf over zodra je betaald bent en probeer van een goede maand (vakantiegeld, eindejaarspremie) gebruik te maken om vanaf dan vroeger over te schrijven.

Reclame

Frakke13
Topic Starter

#4 , 09 jul 2017 14:20

Ik heb altijd gedacht dat de huurder tijd kreeg tot de 10de om de huur te betalen, blijkbaar ben ik daar verkeerd in geweest..

eylis

#5 , 09 jul 2017 14:53

practische tip (zoals sirkii ook al aangeeft) ga verstandig om met eindejaarspremie en/of dubbel vakantiegeld en stort zo tijdig de huur. Bovendien doe je best eens de budgettest op Wikifin die uitrekent hoeveel geldreserve je persoonlijk nodig hebt om gezonde financieen te realiseren zonder onaangename verrassingen. Om een voorbeeld te geven: elkeen (die op eigen benen staat) moet minstens een financiele buffer hebben van 800 euro....en voor gezinnen ligt dat zelfs hoger.

KJ86

#6 , 09 jul 2017 22:26

Het is niet de taak van verhuurders om kredietlijnen te verschaffen, daarvoor kan je terecht bij uw bank. Je kan best eens informatie inwinnen over een visa-kaart.

asperger

#7 , 09 jul 2017 23:37

Of naar het pandjeshuis gaan.......
http://www.gva.be/cnt/eid144665/extern- ... r-de-vloer
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”