Hallo, begin vorige maand ondertekende ik een huurcontract voor een appartement, dat er toen nog vuil bijlag. Er werd me verzekerd dat het opgeruimd ging zijn wanneer ik de sleutels kreeg. Dat bleek niet het geval te zijn toen ik de plaatsbeschrijving ging tekenen, iets wat ik zonder nadenken gedaan heb, en behalve het vuil leek het er wel op. Ik was niet aanwezig toen ze werd opgemaakt, maar ik wist wat ik kreeg, dacht ik.
Blijkt dat de frigo nog vol eten zit, en de kasten. De oven is zwart van aangebrande resten, de dampkap vol vettigheid, zonder filter.
Zo staat het niet in de plaatsbeschrijving. De verhuurder is ervan op de hoogte gebracht, foto's zijn gemaild, maar hij lijkt niet gehaast te zijn om er snel iets aan te doen.
Ben ik in de fout door ervan uit te gaan dat de kasten en frigo leeg zouden zijn, of hij door het niet te controleren bij het opmaken van de plaatsbeschrijving? Daar staat de keuken als proper en in goede staat in beschreven zonder zichtbare gebreken.
Wat lijkt de beste manier te zijn om tot een overeenkomst te komen met de verhuurder? Ik heb gedetailleerde foto's genomen van alle zichtbare gebreken, laat ik die best nog eens vaststellen? Door wie? Is die plaatsbeschrijving wel geldig? Als de verhuurder er niks mee doet, wat zijn mijn opties?
Mvg