huurder drie maand weg

asperger
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huurder drie maand weg

#1 , 14 jul 2017 14:01

Mijn huurder zegde laatste dag van juni zijn huur op.
Hij verlaat het app. eind september.
Maar nu blijkt dat de huurder de dag erna tot eind september naar de VS is getrokken.
Waar hij gaat wonen en werken.
We hebben geen toegang tot app. en kunnen het dus niet te huur stellen.
Volgens huurcontract moet huurder wekelijks een dag toegang verlenen aan kandidaat huurders voor
bezichtiging.
Nu doet ook het verhuurkantoor waarmee ik een contract voor verhuur heb afgesloten moeilijk omdat
hierdoor hun opdracht (en kans op inkomen) wordt belemmerd.
Ik kan me ook niet vergewissen van de staat van het app., zodat ik indien nodig geen bestellingen kan plaatsen
voor herstellingswerken of schilderwerken.

Wat doe ik nu best???? Al vanalles meegemaakt maar dit is weer een nieuwe "ervaring".
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 14 jul 2017 15:15

Amai.

Hebt u een adres, mailadres, whatever? Telefoon, skype?
Is er hier een contactpersoon die kan inspringen voor hem?

Is het voor u een optie om de huurder aan te schrijven (doe dat per mail, je ziet wel of je antwoord krijgt) om te vragen of je zelf binnen mag, desnoods met iemand die hij vertrouwt? dan zou alvast het probleem van bezichtigen opgelost zijn.

Lukt dit niet, dan kan je nog altijd de juridische toer opgaan, alhoewel, met de vakantie......

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 14 jul 2017 15:21

Sowieso is uithuiszetting of leegmaken geen snelle procedure (een huurster van me overleed, alle erfgenamen verwierpen, huis vol bijna waardeloze rommel waar ik een voorrecht op had....beheerder moeten laten aanstellen omdat ik alles 'juist' wilde doen...grrrr).

Ik zou hem inderdaad contacteren en naar zijn intenties vragen. Werkt hij mee en komt de huur van augustus correct aan: voordeel van de twijfel. Anders: gezwind naar de vrederechter. Bonne chance....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huren”